statemachine Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Hej! Jag har fått ett för mig allvarligt problem med OE6. Våra två personliga mappar med en massa viktiga mail har försvunnit. Det som är kvar är de vanliga; Inkorg, Utkorg mm. Någon som vet vad som hänt, hur man kan hitta mapparna/mailen igen? Tacksam för all hjälp /Statemachine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Öppna Utfoskaren gå till verktyg>mappalternativ>visning makera visa dolda filer och mappar Mapp Documents and SettingsEder mapplokala inställningarApplication DataIndentities {----------}MicrosoftOutlookExpress sök>alla filer och mappar>Fler avancerade alternativ, där kan man ställa in för sökning i dolda fil och mappar eller prova systemåterställning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Hej!Jag har fått ett för mig allvarligt problem med OE6. Våra två personliga mappar med en massa viktiga mail har försvunnit. Det som är kvar är de vanliga; Inkorg, Utkorg mm. Någon som vet vad som hänt, hur man kan hitta mapparna/mailen igen? Tacksam för all hjälp /Statemachine Om du är ovan att leta bland mappar på hårddisken, så skulle jag rekommendera en systemåterställning. För hjälp. gå till Start > Hjälp- och support och skriv "Systemåterställning" i sökrutan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
statemachine Posted August 22, 2007 Author Share Posted August 22, 2007 Sir_N....Nepp, jag är inte så värst kunnig vad gäller datorer=) Förlorar inte jag en massa mail om jag kör systemåterställning? Vad är det som sker vid systemåterställning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Systemåterställning är den bästa uppfinningen sedan kryddhyllan! ;-) Jag antar att du kör WinXP... Gå till Start > Alla Program > Tillbehör > Systemverktyg > Systemåterställning Då får du upp en vit ruta där du till vänster kan läsa vad den gör och att den INTE påverkar personliga filer samt att en systemåterställning kan ångras. Du kan läsa mer här: http://support.microsoft.com/kb/306084/sv Till höger i den vita rutan har du 3 val: - Återställ datorn till en tidigare tidpunkt - Skapa en återställningspunkt - Ångra senaste återställningen Mao, så kan du inte ställa till det, eftersom du kan ångra. F ö, så är internet en enorm kunskapsbank, sök mha t ex Google och du får svaren. På systemåterställning t ex: http://www.google.se/search?hl=sv&q=sy...ta=lr%3Dlang_sv Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts