Jump to content

Långa filnamn, fortfarande inte helt stabilt i Vista!

Guest Gurkjuice

Recommended Posts

Guest Gurkjuice

Detta är inget fel i Windows Vista...

Det finns en gräns på hur lång den totala addressen till en fil får vara; När du laddade ner din zipfil så kanske dess address blev C:NerladdatFilenMedLångtNamn.zip.

Men när du packar upp filerna så får var fil en egen address, vilket gör addressen betydligt mycket längre - och i ditt fall skapades ett för långt namn:

C:NerladdatFilenMedLångtNamnEnFörLångFil.FörLångt

Jag tycker att du borde ändra ditt inlägg för att inte smutskasta Vista i onödan :)

Jag tror att det längsta namnet bara får vara 1024 bokstäver långt  ;)

Jag laddade bland annat ner filen http://catalog.update.microsoft.com/v7/sit...id%20controller på Desktopen, C:UsersStenisDesktop. Packade sedan ihop mappen och döpte filen drivers.zip och förde över till en annan dator. Där la jag zipfilen på skrivbordet och öppnade den för att sedan kopiera och klistra ut filen till desktopen, vilket inte gick.

Det hjälper inte om zip-filen ligger i roten på C och inte heller att packa upp till C, får samma fel. Det mest korkade är att filnamnen ser ut som följer:

X86-ar_zh-tw_cs_da_de_el_en_es_fi_fr_he_hu_it_ja_ko_nl_no_pl_pt-br_ru_sv_tr_zh-cn_pt-driver_aed8ba3e622430ea224492eb2d15896810998feb.cab

Detta är 136 tecken...