Guest Gurkjuice Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Detta är inget fel i Windows Vista... Det finns en gräns på hur lång den totala addressen till en fil får vara; När du laddade ner din zipfil så kanske dess address blev C:NerladdatFilenMedLångtNamn.zip. Men när du packar upp filerna så får var fil en egen address, vilket gör addressen betydligt mycket längre - och i ditt fall skapades ett för långt namn: C:NerladdatFilenMedLångtNamnEnFörLångFil.FörLångt Jag tycker att du borde ändra ditt inlägg för att inte smutskasta Vista i onödan Jag tror att det längsta namnet bara får vara 1024 bokstäver långt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Läs en gång till. 8) Det är filnamnen som hämtas från Microsoft Update Catalog det handlar om. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Jag laddade bland annat ner filen http://catalog.update.microsoft.com/v7/sit...id%20controller på Desktopen, C:UsersStenisDesktop. Packade sedan ihop mappen och döpte filen drivers.zip och förde över till en annan dator. Där la jag zipfilen på skrivbordet och öppnade den för att sedan kopiera och klistra ut filen till desktopen, vilket inte gick. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Tycker bara att det är konstigt att man kan spara ett filnamn på hårddisken men att det när man ska packa upp filen klagas på att filnamnet är för långt för filsystemet, det går inte riktigt ihop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Det hjälper inte om zip-filen ligger i roten på C och inte heller att packa upp till C, får samma fel. Det mest korkade är att filnamnen ser ut som följer: X86-ar_zh-tw_cs_da_de_el_en_es_fi_fr_he_hu_it_ja_ko_nl_no_pl_pt-br_ru_sv_tr_zh-cn_pt-driver_aed8ba3e622430ea224492eb2d15896810998feb.cab Detta är 136 tecken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts