Gå till innehåll

Återställa Windows-tjänster


jock3

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar bara en liten sak hur återställer man windows-tjänster som dem var innan? För mina har strulat till sig och jag vet inte vad jag ska göra för att återställa dem. Har testat med systemåterställning också men det har inte hjälp heller.

Crtl+Alt+Delete

När jag till exempel är inne i "Aktivitetshanteraren" klickar sedan på "Användare" så syns ingen av dem konto som finns på datorn. Samma med att växla användare det funakr inte heller. :/ ibland dyker det upp små rutor där det står att jag måste logga in i min riktiga adminstratör konto när jag redan är inne i den. :/

Här är mina windows-tjänster!

http://static.pici.se/pictures/JZiZoRliF.jpg

http://static.pici.se/pictures/RSvJcBGld.jpg

http://static.pici.se/pictures/jKGwNcjdt.jpg

Så hur återställ man windows-tjänster finns det något sätt?

Lite hjälp plzz! :( tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under fliken Användare i Aktivitetshanteraren ska du bara se inloggade användare, du måste dock klicka på "Visa processer för alla användare" på fliken Processer innan du ser andra inloggade på fliken Anvädare. Inte så konsekvent..

Rutan som poppar upp är Kontroll av användarkonto och är en säkerhetfunktion som kräver godkännade trots att du är administratör på datorn. Det går också att stänga av funktionen även om det inte är att rekommendera.

Vad har du gjort med Windows-tjänsterna som gör att de behöver "återställas"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under fliken Användare i Aktivitetshanteraren ska du bara se inloggade användare, du måste dock klicka på "Visa processer för alla användare" på fliken Processer innan du ser andra inloggade på fliken Anvädare. Inte så konsekvent..

Rutan som poppar upp är Kontroll av användarkonto och är en säkerhetfunktion som kräver godkännade trots att du är administratör på datorn. Det går också att stänga av funktionen även om det inte är att rekommendera.

Vad har du gjort med Windows-tjänsterna som gör att de behöver "återställas"?

Rutan "Visa processer för alla användare" är redan kryssat fortfarande funkar det inte att se vilka som är inloggade lr ej inloggade. Varför jag vill återställa tjänsterna är för att jag ej kan använda datorn som normalt kan tex inte växla användaren, går inte heller höger klicka på något  tidigare så funkade det men inte nu längre. Och tjänsterna stämmer inte heller.

Men jag får nog ta och använda mig utav "Gepes" ide.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Växla användare = Fast User Switching Compatibility: Automatiskt

Och den viktigaste för att Fast User... ska fungera, Terminal Services

: Automatiskt

Fast User Switching Compatibility är beroende av Terminal Services för att det ska funka...

Generellt gäller att ändra alla inaktiverade till Manuellt

Dessa kan du inaktivera...

Routing and Remote Access

Messenger (Om du inte använder den förståss)

Net.Tcp Port Sharing Service

Network DDE

Network DDE DSDM

Telnet

Wireless Zero Configuration (Har du trådlöst ska den vara Automatiskt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...