Salle Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Hej ! Jag har nyligen installerat Windos Live Messengers senaste version, men jag märker nu att det går väldigt segt att logga in samt att öppna mina nyinkomna medellanden. Om jag nu skall jämföra med den tidigare versionen. Har 10 mbits fiber, o inte märkt något när det gäller att surfa, det går lika fort som tidigare, men det är bara Messenger som blivit något segare. Nåt förslag eller tips tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oskarh Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 jag tror att när det är nyinstallerat måste du ladda ner din lista som senare lagras i din dator, alltså kommer det gå snabbare andra inloggningen. Sen om du har många kontakter känns det som att det tar längre tid. Rensa listan till så få som möjligt, för varför ha en helt okänd ryss i kontaktlistan som du aldrig pratar med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salle Posted August 29, 2007 Author Share Posted August 29, 2007 Jag har faktiskt inte så många kontakter i listan typ 8-9 st. bara . ! ! .Det där förstår inte jag riktigt vad du menar !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oskarh Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Din kontaktlista alltså. Den sparas antagligen på din dator, för att snabba upp inloggningarna kan jag tänka mig. Men det är ingenting jag vet det är bara en vild gissning. För mig tar det sällan med än 5 sekunder att logga in, 2mbit/s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stalke Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Sitter inte på en stationär dator men windows live messenger brukar också vara seg för mig. Kan det vara reklamen som segar ner? Använder MSN 7.5 och där brukar det gå fort! ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salle Posted August 29, 2007 Author Share Posted August 29, 2007 Ja , det stämde för mig oxå att 7.5 var snabbare. Borde kanske inte uppgraderat ??? ??? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oskarh Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 För mig går det som sagt på 5 sekunder ??? Fast iofs kom jag på att jag har 8.5 BETA :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivermannen Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Jag säger bara Http://www.apatch.org Som syre : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pola Posted September 5, 2007 Share Posted September 5, 2007 För er som skulle vilja nedgradera.. http://www.home.no/pooola/msn/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts