Gå till innehåll

Hur får man dessa teman att fungera?


Libra63

Recommended Posts

Ett sätt att byta teman säkert i Vista är att använda ett program som heter "TuneUp Utilities 2007" Där finns ett underprogram som lätt byter VS i Vista. Ett annat sätt är att byta ut vissa filer i Vista som låter dig sen byta teman hur du vill... ett sista alternativ är att köra ett program som heter VistaGlazz. Det gör samma som TuneUp Utilities 2007 men det patchar ditt system. Har du tillgång till TuneUp Utilities 2007 så rekommenderar jag det främst... enklast. Ska du använda VistaGlazz så läs instruktionerna noga. Inte mycket kan gå fel, men det skadar inte att vara noga.

http://www.codegazer.com/vistaglazz.htm

Därefter ska du packa upp ditt nya tema under C:WindowsRecources och applicera temat. Microsoft släppte en uppdatering för några månader sen, som "oskadliggjorde" dessa theman. Det har snabbt fixats av Temabyggare, men för att vara på den säkra sidan ska du välja nyare teman... max 2 månader gamla. Annars kommer alla dina teman vara "classic"

DeviantArt är en bra sida... kolla även in JoeJoe.org Lite "klassiker" inom Modding for Vista.

Lycka till!

Mange

Rekommenderar att du tar hem Logonstudio Vista (gratis) där du även kan byta bakgrund på inloggningsskärmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VistaGlazz patchar filerna till dig, inget annat. För att få igång ditt nya VS måste du applicera det för hand:

Temat måste ha en egen mapp under C:WindowsResourcesThemes... I temats mapp ska det finnas en .msstyles-fil samt två undermappar som heter "shell" och "en-us".

För att välja temat ska du dubbelklicka på .msstyles-filen. Då får du upp en dialogruta där det bla står angivet Windows Aero och Windows Vista Standard. Du ser nog att det förekommer dubbletter av dessa båda dvs 2 Windows Aero och 2 Windows Vista Standard... detta betyder att någon av dessa är ditt nya VS.

Korkat att MS inte låter orginalnamnen på de moddade VS synas, men så är det iaf. Det finns applikationer som ändrar detta, men det är bara kosmetiskt. Tuneup Utilities 2007 använder korrekt namn, vilket jag uppskattar...

Sen finns det en uppsjö av andra moddar... man kan bla placera infofältet överst på sidan i Explorer. Se min bild. Detta kräver modifiering av "Shell32.dll". Även knapparna i Explorer och IE7 kan ändras, vilket också kräver moddning av filer... vänta med detta tills du är varm i kläderna...*L*

En bild på min moddning... ursäkta storleken, men ni förstår konceptet...*L*

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanonbra... visst funkar det fint?

Förutom att ändra utseendet på Vista så gör det ju mycket annat bra för systemet också, eller hur?

Värt varenda krona... :P

M

Ja dom flesta stylen funkar, ett fåtal går ej.

Jo ett kanonbra program!

Värt vart enda öre, 333:-

Uppskattade verkligen dina tips. ;D

Frågade hur jag skulle gör på deviantArt.

Fick då rådet att jag skulle ta livet av mig. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...