grinders Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Hej ! Vad tror ni folk ?Är det värt att uppgradera nu till Windows Vista Home Premium från Windows XP Media Center 2005 eller skall jag vänta tills SP1 kommer ut?Vilka program är stabila i Vista och ostabila? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Behåll Windows XP och installera Windows Vista på en extra disk eller annan partition. På så vis kan du ha en favorit och en reserv uppstart om något strular i Vista. Jag behåller min trotjänare XP på en partition så jag kan spela VP3 på Gamespy och läsa in bilder på min 'gamla' skanner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grinders Posted September 4, 2007 Author Share Posted September 4, 2007 Om jag har en uppgraderings CD skiva från Moduslink/HP tror du att det går att ha Vista på extern hårddisk ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Till att börja med kan du inte uppgradera Windows XP Media Center 2005 till Vista utan du nåste gära en ren installation av Vista. Detta kan du tyvärr inte göra utan problem på en extern hårddisk.. däremot kan du dela upp din nuvarande hårddisk och installera Vista på den andra halvan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grinders Posted September 4, 2007 Author Share Posted September 4, 2007 Vad menas med ren installation ?Måste jag ta bort alla mina program från C: eller formatera den ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Du måste antingen formatera XP-disken för att sedan installera Vista på den, eller dela upp disken i två delar och installera Vista på den andra disken. Så ja, du måste installera om alla program tyvärr... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grinders Posted September 4, 2007 Author Share Posted September 4, 2007 Ja det tar mycket tid att installera om mina program men är det värt att uppgradera överhuvudtaget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Japp, det tar lite tid, och japp, det är värt det! Testa att först dela upp disken enligt guiden http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...2&Itemid=72 och installera Vista parallellt med XP. När du är mogen kan du formatera XP-disken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grinders Posted September 4, 2007 Author Share Posted September 4, 2007 Tack så jätte mycket för hjälpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts