Gå till innehåll

Få bild i tv:n från datorn!


Prismafred

Recommended Posts

Har ett problem jag snart blir galen på.

Har nu i en veckas tid försökt få datorskärmen att synas i tv:n. Köpte audio och kompositkabel och en scart adapter till tv:n. Har MSI Geforce 7300 LE 256 MB grafikkort med tv-out uttag. Jag har allting kopplat som det ska men får ingen annan bild i tv:n förutom svart!

Jag kör alltså med adapter från grafikkortets 7-pin uttag och sen (RCI) kompositkabel till tv:ns scart adapter...

Ljudet fungerar däremot perfekt. Susningarna i tv:n ändras däremot vartefter man ändrar inställningarna i Windows Vista 32-bitars versionen som jag kör, men någon annan bild än svart är det inte att tala om.

Trodde tv:n var för gammal eller nått sånt men min polare köpte samma kablar och har precis samma problem (han har exakt samma komponenter i datorn).

Har uppdaterat MSI- grafikkortets drivrutiner till det allra nyaste för Windows Vista och prövat alla inställningar som bara är möjliga.

Någon som har haft liknande problem eller nån sorts lösning eller tips på problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...