nillan Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Hej! Läste för länge sedan, hur man ändrade från dubbelklicka på ikonen till enkel klicka. Har glömt hur man gör. Tacksam för svar från någon Är Gunilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Öppna en mapp, fx mina dokument. I verktygsfältet välj verktyg < mappalternativ, så ser du inställningen där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted September 8, 2007 Author Share Posted September 8, 2007 Tack för ditt svar Hur gör man om man vill ha enkel klick på ikonerna på skrivbordet? Undrar Gunilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Där ja visade nyss. klickningsallternativ. Pricka i enkelklick för att öppna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted September 8, 2007 Author Share Posted September 8, 2007 Tack men inte hittar jag några verktyg med mappallternativ, t ex på IE m fl som jag har på skrivbordet. ??? Gunilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Som Landsfiskalen skriver eller via: <Start>- - <Kontrollpanelen> - <Mappalternativ> längst ned "Klickningsalternativ" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Öppna en mapp eller kontrollpanelen eller den här datorn. Inte webbläsaren och inte ikonen ;D Längst upp i mappen i verktygsfältet hittar du verktyg. Välj mappallternativ på den menyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted September 8, 2007 Author Share Posted September 8, 2007 Tusen tack för era svar. Nu slipper jag hålla på och dubbelklicka varje gång jag skall öppna något Ha en fin lördag kväll Gunilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts