ron Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Vill ha det i Vista som i XP enl. bild, är det möjligt? Annars går det att skapa genvägar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thingleaf Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Här kommer mitt lekmannatips! Det finns både hemmasnickrade genvägar och gadgets som förenklar stänga nerprocessen. Kika här: http://vista.gallery.microsoft.com/vista/S....aspx?mkt=en-us Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ron Posted September 10, 2007 Author Share Posted September 10, 2007 Tackar Där var en del att bläddra i.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mankan Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 För att få fram samma gränsnitt så "tror" jag du måste använda dig av klassiskt utseende i Vista, eller klassisk startmeny, men jag kan ha fel (orkar inte testa mig fram). Skapa en genväg för Stäng av: Högerklicka på skrivbordet, välj Nytt och Skapa genväg. En guide kommer upp, skriv in shutdown -s -t 01 klicka på nästa, Skriv in ett namn (tex. Stäng av), klicka på Slutför. Skapa en genväg för Starta om: Högerklicka på skrivbordet, välj Nytt och Skapa genväg. En guide kommer upp, skriv in shutdown -s -t 00 klicka på nästa, Skriv in ett namn (tex. Stäng av), klicka på Slutför. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ängegärd Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Flera genvägar i denna tråd http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=6075.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Denna funkar i xp. Prova om de funkar i vista också. Spara koden nedan som stop.vbs set objshell = wscript.CreateObject("Shell.Application") objshell.ShutdownWindows Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts