Gå till innehåll

Irriterande enhetsbokstäver


HlK

Recommended Posts

ok, så här ser det ut...

c: lokal disk

d: lokal disk

e: lokal disk

f: lokal disk

g: Nätverksenhet

h: DVD

i: DVD

Problemet är som följer...

Som ni ser är g: nätverksenhet med bokstavet g, jättebra och det fungerar kanon. MEN när jag sätter i ett USB minne eller någon annan usb syns det inte. Tittar jag i diskhanteraren ser jag att det fått bokstavet G, fast den är upptagen av en nätverksenhet (näe, den är inte frånkopplad). Ändrar jag usb enhetens bokstav till t ex j: så dyker den upp och fungerar som den ska.

Jag vill inte sätta min nätverksenhet som z: eller liknande. Varför ser inte windows att enhet G är uppdateg?! Någon som har lösningen på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??? Varför lämnar du inte G: fritt när du lägger till nätverksenheten  ???

Vad är det för fel på J: eller varför inte N: som i Nät-disk ?

Därför det är snyggare om G: är "gemensam" och t ex H: är "hemmamappar".

Visst kan jag ha min "g:" på Z, men det irriterar mig att jag sin administratör inte kan bestämma över mina egna enhetsbokstäver. Typsikt MS. Funderar mer och mer på att gå över på heltid till Ubuntu. Kör oftast det på jobb laptopen. Då slipper jag iaf enhetsbokstäverna : )

Tack för svaren föresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fundering bara.

Ibland skriver du med små bokstäver och ibland med stora.

Har du ändrat ifrån liten till stor bokstav eller tvärt om?

Inte alls, mer för att vara tydlig, men det kanske förvirrar.

Jag har koll, så det är inte det. Men jag irriterar mig på detta. Finns det en lösning är de bra. Om inte så är det bara leva med det : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör du HIK,

Nu har jag suttit här i 30 minuter med händerna bakom ryggen...  :-X :-X :-X

Jag hoppas du har humor i alla fall... ;)

Därför det är snyggare om G: är "gemensam" och t ex H: är "hemmamappar".

;D så vad heter då din "c:" -disk ?  "Cokaldisk", "Cystemdisk", eller "Cindows XP" ;D

det irriterar mig att jag sin administratör inte kan bestämma över mina egna enhetsbokstäver. Typsikt MS.

??? ...det är väl just precis det som du är irriterad över, inte sant  ??? Administratören MS...

Funderar mer och mer på att gå över på heltid till Ubuntu. Kör oftast det på jobb laptopen. Då slipper jag iaf enhetsbokstäverna : )
Kom över till Vista då, här kan vi dölja enhetsbokstäverna helt ;D (...inte hela sanningen...)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humor, japp...mitt andra namn  : )

Kör Vista också (jo, jag vet..har för många datorer), men precis som Stenis blir jag galen på en del buggar. Installerade faktiskt om maskinen hemma (den jag sitter vid nu) för 2 veckor sedan. Lämnade då Vista efter att ha kört det över ett år (ja, jag var Beta testare) pga problem med Windows update, LÅNGSAM kopiering (tar en halv dag att flytta en iso på 4 GB !!) + att jag dessutom fick ett par blåskärmar då och då pga kassa drivrutiner.

Jag jobbar som IT-konsult och har inte tid/lust att vänta och krångla. Det ska FUNKA : )

Hoppas dock att SP1 fixar till detta så jag kan gå tillbaks till Vista igen. Saknar en hel del funktioner (för att inte prata om det snyggare gränssnittet)

Nä, jag ska inte skriva en bok...jag är klar nu  ;D

Tjena hej !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...