Gå till innehåll

Vista!


Ozzyman

Recommended Posts

Windows Vista är ett stort skämt!Kräv tillbaka pengarna nu!Microsoft har lurat oss alla när det gäller Vista med alla sina "buggar" som gör det nästintill omöjligt att använda som vanligt " bruks " system på våra dator " burkar "!!! Att vänta på Service Pack 1 verkar ju vara en " lång " väntan!(Januari -08?!!) innan det löser " problemen " i Vista!Jag tror inte att SP1 för Vista kommer att "revolutionera" användningen av Vista!Inga " mirakel eller under "heller att vänta.................

Men jag kan ju ha fel!

Mvh.Ozzyman (Besviken på Vista Ultimate x64!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig inte helt dum som lämnade Windowsvärlden bakom mig istället för att "uppgradera" till Windows Vista. Anledningen till att jag inte är lika aktiv här längre är att jag numera kör Mac OS X sedan snart ett år tillbaka och jag har inte ångrat mig en sekund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att SP1 kommer att innebära stora skillnader, tro mig ;)

Ännu mer "skydda" Hollywood... ;D

nVidia o ATI, Creative kämpar febrilt för att ta sig igenom snårskogen av MS skydda mediaindustrins kod.... :P

Men det är ju business att man måste hänga på.

Det kan aldrig bli bra om man väljer det spåret....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud vad det ska gnällas på Vista.    Remeber Windows millenium :'(

Det är ju inte gnäll... enbart fakta... :D

http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

Ingen ska inbilla mig att nVidia, ATI, Creative har så undermåliga

utvecklare att de inte på nästan 1 år klarat av att fixa riktiga drivare.... ;D

Däremot är Vista så överfull av diverse RIAA, MPAA, HDTV skydd som det bara går...

Rena stolleriet att välja industrins sida.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud vad det ska gnällas på Vista.    Remeber Windows millenium :'(

Det är ju inte gnäll... enbart fakta... :D

http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

Ingen ska inbilla mig att nVidia, ATI, Creative har så undermåliga

utvecklare att de inte på nästan 1 år klarat av att fixa riktiga drivare.... ;D

Däremot är Vista så överfull av diverse RIAA, MPAA, HDTV skydd som det bara går...

Rena stolleriet att välja industrins sida.... :P

Så sant så sant...men vad är det för buggar alla råkar ut för som jag missat..jag använder datorn "normalt" d.v.s surfande ,spel ,bankärenden och lite jobbrelaterat ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant så sant...men vad är det för buggar alla råkar ut för som jag missat..jag använder datorn "normalt" d.v.s surfande ,spel ,bankärenden och lite jobbrelaterat ???

Det stora problemet är drivare för ljud och bild..... sen blir det då extra problematiskt eftersom det i Sverige

piratkopieras så mycket.  ;D

Creative har öppet gått till angrepp mot MS, nVidia o ATI håller en låg profil eftersom det är business för dom.

Sen finns det då x antal småbuggar som kan vara irriterande men den sk "Content Protection" frågan är

för mig avgörande att aldrig ta i Vista mer.

Ett operativsystem ska ladrig vara ett beställningsjobb från industrin.... nu sitter då de här herrarna i sin

klubb och funderar hur de ska skydda sina intressen.  

Det här tänket är dödfött i likhet med DRM, kollar man på Web 2.0 lösningar så abbonerar man på

olika saker från webben.

Operativet blir en ganska ointressant fråga....innehållet finns på webben.  (MS har även de insett detta)

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat Vista i VMware Workstation och gjort flera installationer, visst kanske det finns buggar, men inget som stört, däremot har jag sett felaktiheter på text, bl.a när man skall stänga av systemåterställningen så är frågan bakåfram, vilket gör att man får tänka till och så är det på flera ställen. Detta beror väl på att översättningen till svenska.är dålig. Det är väl som när man gick från Win 95 till XP. Jag körde aldrig Win 98, utan gick från 95:an till Win XP Pro och det har bara funkat för det mesta. Jag har heller aldrig installerat om ett system på mina 2 datorer som jag använder nu. Den ena är köpt strax efter att XP kom, eller jag tror det var 2002 och den senaste är köpt 2005 i april. Datorn som Win 95 fanns på är skrotad. Jag tillhör den kategori användare som inte har varit rädd för att prova olika program och som sagt ovan, så har jag inte behövt gjort någon ominstallation av systemet på dessa 2 datorer.

Det är säkert mycket som kommer att behövas rätas till i Vista, innan det är färdigt och en viktig sak som jag ser det, är just systemåterställningen som man måste kunna lita på och redan har vi sett att några har fått problem med just den funktionen. Det har varit strul i XP med detta för allt för många användare och man trodde ju, att det var något man fixat särskilt, men så är det alltså inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att SP1 kommer att innebära stora skillnader, tro mig ;)

PytteMjuk gör all vad dom kan för att uppmuntra och ge oss hopp...  :);):D ;D >:( :( 8) ??? ::) :-[ :'(

http://blogs.technet.com/svitpro/archive/2...-Vista-SP1.aspx

Ingen anledning att vänta på Windows Vista SP1

Det har gått flera månader sedan Windows Vista lanserades och IT-organisationer rapporterar nu om en mer effektiviserad datormiljö med ökad säkerhet, bättre kontroll och bättre självreparerande funktioner. De anser att resultatet är förbättrad service och en bättre upplevelse för slutanvändaren. En stor del av det beror på din feedback och ditt noggranna arbete med att minska behovet av lanseringsförberedelser. Om du vill bekanta dig med distributionskraven för Windows Vista hittar du dem i de senaste distributionsguiderna och -verktygen. Vi har också jobbat mycket med att öka tillgängligheten för Windows Vista-kompatibla program. Vi erbjuder dessutom enkel vägledning genom "Application Compatibility Toolkit", där du får hjälp att testköra Windows Vista i din miljö redan nu. Det är alltid skönt att veta att pågående förbättringar är tillgängliga dynamiskt via Windows Update. Vi har även presenterat vad som kommer i Windows Vista SP1 så att du lättare kan planera och fortsätta med dina pilotprojekt. Observera att Windows Update hanterar viktiga inkrementella korrigeringar, och SP1 förbättrar kompatibiliteten och tillförlitligheten men innehåller inga nya funktioner. Det är byggt och testat för att möjliggöra smidiga programövergångar från Windows Vista RTM till Windows Vista SP1. Om du vill ha mer information om de senaste Windows-uppdateringarna kan du läsa följande två Knowledge Base-artiklar som behandlar ämnena tillförlitlighet och kompatibilitet: KB 938194, KB 938979.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket kritik och gnäll!  Men så lär det ju alltid vara mer eller mindre.

Jag var förbannad o skeptisk till Vista i början. Men efter alla updates som kommit så

är mina irriterande problem borta.

Men kommer ni inte ihåg Windows XP?

Det var ju überbuggigt till en början. Men funkar i dag som en smäck.

Visserligen är det lite lojt med "klassifieringen" i vista som jag tror

gör att en del grejer funkar tamt. dvs. man får godkänna o hålla på.

Håll god min, tog ett tag även för XP att bli fungerande till 100.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det så Anderzzon, problemet är bara att det gått så ohyggligt lång tid mellan det att XP och Vista släpptes att alla har glömt bort hur det var då :)

Nejdå... det var egentligen mycket lite trubbel med XP..de som satt med udda hårdvara, modell sämsta noname "Made in Taiwan"

hade trubbel men allt "mainstream" löstes mycket snabbt avde stora hårdvaruleverantörerna.

Det mesta gick också att återanvända med lite hack från Win95/98 utan några mjukvaruspärrar i XP.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå... det var egentligen mycket lite trubbel med XP

Jag håller med Plun. Jag var med från början med att gå över till XP och där var endast ett fåtal enheter som saknade drivrutiner under de tre första månaderna. Allt detta strulet med nätverk fanns inte då. Nätverk är ju trots allt inget 'nytt' för MS... På den tiden fanns åtminstånde hoppet kvar om att en drivrutin till äldre enheter skulle dyka upp...  :'(

Jag tror att MS redan lämnat Vista-skutan och jobbar på heltryck med efterföljaren som skall bli ännu bättre. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå... det var egentligen mycket lite trubbel med XP

Jag håller med Plun. Jag var med från början med att gå över till XP och där var endast ett fåtal enheter som saknade drivrutiner under de tre första månaderna. Allt detta strulet med nätverk fanns inte då. Nätverk är ju trots allt inget 'nytt' för MS... På den tiden fanns åtminstånde hoppet kvar om att en drivrutin till äldre enheter skulle dyka upp...  :'(

Jag tror att MS redan lämnat Vista-skutan och jobbar på heltryck med efterföljaren som skall bli ännu bättre. :D

Nu föll alla w2k drivare bort ur minnet som också oftast funkade för XP.

Sen blir det inget mer operativ som vi är vana med....

http://www.idg.se/2.1085/1.119765

Det blir förmodligen bara ramverk för att köra Internettjänster.

Sen om nu MS buggdatabas var "offentlig" så skulle den nog vara en rysare just nu... ;)

Ex

https://bugzilla.mozilla.org/duplicates.cgi...changedsince=30

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...