Gå till innehåll

Favoriter


Lasse B

Recommended Posts

Något konstigt har hänt ???

I mina favoriter som jag sparat har symbolerna flyttats om ??? exempel.

Allom xp har HP xymbol

Aftonbladet Computercitys Symbol Onoff computer citys symbol ??med mera.

Har tagit bort dom och lagt till dom igen, men likadant.

Vad kan ha hänt ???

Märkligt.

Är det någon som vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemen brukar ofta uppstå när man avinstallerat något i datorn...

CCleaner kan hjälpa dig att få rätsida på problemen med dina favroriter och hur de visas. Menar du att CCleaner har orsakat problemet?

Prova att köra Windows egna Diskrensning först och starta sen om datorn... se om det hjälper.

Edit: Om du kör XP kan du ta hem TweakUi (från ms) och reparera din "iconcache"... se om det hjälper.

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag menade inte det, det var bara en undran i och med att jag laddade ner en ny uppdatering av ccleaner, den såg inte ut som dom tidigare men det är kanske bara en uppfräshning, vad vet jag.

Är inte så bra på det här med datorer, därför denna fråga.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De va ett gammalt fel.  :)  Många som hade samma problem med IE6 för några år sen.

Ikonerna heter favicon. ico och finns i mappen C:Documents and SettingsAnvändarNamnLokala inställningarTemporary Internet Files. Bara tömma den mappen. (Ta inte bort mappen, alltså) Så blir ikonerna rätt nästa gång du besöker sidan.

Du kan även spara alla favicon.ico i en mapp, (fast du får byta namn på alla. Fx AlltomXp.ico) och så byt ikon, så ändrar det sig aldrig mer.

Tror till o med att de fanns nått program som kunde fixa de. Kommer inte ihåg va de hette bara.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tittar i tempmappen så hittar jag inget med favicon ??

Däremot ligger det massa annat textdokument med mera.

Du mena C dokument och setting användarnamn HP Ägaren, är det rätt och sedan lokala inställningar.

DEt finns 2 st mappar med betäckning hpsuu

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tittar i tempmappen så hittar jag inget med favicon ??

Däremot ligger det massa annat textdokument med mera.

Du mena C dokument och setting användarnamn HP Ägaren, är det rätt och sedan lokala inställningar.

DEt finns 2 st mappar med betäckning hpsuu

Lasse B

Öppna en mapp, kontrollpanelen eller den här datorn. I verktygsfältet däruppe, välj verktyg < mappalternativ < visning. Kryssa ur "dölj skyddade operativsystemfiler" Så hittar du rätt sen.  8)

C:Documents and SettingsAnvändarNamnLokala inställningarTemporary Internet Files

Glöm inte o kryssa tilbaks sen när du e klar.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Stenis för din hjälpsamhet, till en som försöker så gott han kan och lyckas mesd mycket, lär sig mycket tack vare allt om xp.

När du har testat CCleaner, kan du då återkomma i ärendet, om det är fel eller hur om man måste göra några inställningar.

Nu kör jag med den tidigare versionen av CCleaner, uppdaterar inte ännu.

Men som jag tidigare sa, innan jag uppdaterade så fick jag inte problemet med favoriterna, sen när jag körde nya ccleaner så rensade den inte bort alla tempfiler som med den andra.

Tack, Tack, För ditt tålamod med mig.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...