Guest swedeboy Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Jag använder Microsoft VISTA ihop med Panda IS 2008. Jag har det anslutet genom ett nätverk - trådlöst - och jag får upp meddelande om att brandväggen inte är rätt konfigurerad när man öppnar "Nätverks - och delningscenter" i VISTA. Texten som kommer upp är; "KONTROLLERA ATT BRANDVÄGGENS INSTÄLLNINGAR STÄMMER ÖVERENS MED DESSA INSTÄLLNINGAR FÖR ATT DELNING OCH IDENTIFIERING SKA FUNGERA KORREKT." Vilka inställningar ska man göra för att det här ska fungera? Hoppas att någon kan hjälpa mig lösa detta. Fick detta svar från supporten på Panda, men problemet kvarstår. Dubbelklicka på följande tjänster i listan, och välj "Disabled/Avaktiverad". Base Filtering Engine IKE and AuthIP Keying Modules IP Helper Service IPSec Windows Firewall Bifogar även en print screen på inställningarna i nätverks- och delningcenter Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts