Gå till innehåll

Problem med Windows XP


Wittlock

Recommended Posts

Hej alla! Är ingen hejare på det här med datorer och tror jag har ställt till det lite för mig. Det började med att jag avinstallerade nåt program ( tror det va Kaspersky ), efter det kan jag inte äppna bilder genom att klicka på dom, kan inte öppna vissa länkar om jag är på en sida och skall till en annan. Även sökfunktionen i Windows har försvunnit, ser bara den lilla hunden som viftar på svansen neb får inte upp xökfunktionen, Snälla, nån spm vet vad det kan vara för fel & kan hjälpa mig? Tacksam för hjälp!

Edit. kan det ha något att göra med ActiveX ? Har försökt ladda ner en ny sådan, men då händer det inget när jag trycker på nerladdningsikonen .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ser ut som de behövs en hel del pillande för att få ordning på de.  :P

Aktive X kan va många saker, de. Gissar på att du försökt hämta något på microsoft?

Har du brandvägg och virusprogram i datorn nu?

Börja så smått med diskrensning. (Startmenyn < tillbehör < systemverktyg) Och så CCleaner. http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ Kör som den e inställd. (Har inte testat den nya versionen själv ännu  ;D ) Fortsätt med en virusscan. http://housecall.trendmicro.com/ Och en spywarescan. Hämta avg free http://free.grisoft.com/doc/download-free-...pyware/us/frt/0

Så har man nått o börja med.  :)

Edit: Windowsuppdate oxå. Mycke viktigt.  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med Windows brandvägg och Nod32, har scannat datorn med Nod32, spybot search and destroy, Uniblue spyerasier och CCleaner. Kollat Hijacktislogg på hijackthis.dk. Har inga spyware eller virus, har helt enkelt strulat till det bär jag tagit bort nåt program manuellt eller testat nåt reg. cleanerprogram. Kan helt enkelt inte öppna vissa sidor tex. funlight.se, där står att man måste ha flashplayer 8. Där finns oxå länk till Adobes nerladdning av flashplayer men det händer inget när jag försöker ladda ner den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan helt enkelt inte öppna vissa sidor tex. funlight.se, där står att man måste ha flashplayer 8. Där finns oxå länk till Adobes nerladdning av flashplayer men det händer inget när jag försöker ladda ner den.

För att installera senast version

Avinstallera först sedan installera igen.

Starta Internet Explorer gå till sida som använder Flash Player

sedan talar webläsaren om att Ni skall installera Flash Player

Hämta avinstallera  http://kb.adobe.com/selfservice/viewConten...rnalId=tn_14157

Eller  C:WindowsSystem32MacromedFlash

fil namn är något i denna stil FlashUtil9c.exe som automatiskt uppdaterar Flash till senaste versionen, omstart av datorn krävs dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med Windows brandvägg och Nod32, har scannat datorn med Nod32, spybot search and destroy, Uniblue spyerasier och CCleaner. Kollat Hijacktislogg på hijackthis.dk. Har inga spyware eller virus, har helt enkelt strulat till det bär jag tagit bort nåt program manuellt eller testat nåt reg. cleanerprogram. Kan helt enkelt inte öppna vissa sidor tex. funlight.se, där står att man måste ha flashplayer 8. Där finns oxå länk till Adobes nerladdning av flashplayer men det händer inget när jag försöker ladda ner den.

Vad är "Uniblue spyerasier" för något? Google ger bara 1 svar när man söker på det och det är ditt inlägg på detta forum, har du skrivit/stavat rätt?

har helt enkelt strulat till det bär jag tagit bort nåt program manuellt eller testat nåt reg. cleanerprogram.

Jag skulle testa en systemåterställning till en tidpunkt då datorn fungerade OK, det är absolut det enklaste sättet att "reparera" ett fel. En systemåterställning går att ångra om det skulle bli fel eller inte hjälpa.

För att kolla att din PC har alla program uppdaterade till senaste version, kör Secunia Software Inspector

Macromedia (Adobe) Flash Player kan vara bökig att få ordning på, det finns en bra instruction Avinstallation/här! Det krävs att du är inloggad för att läsa instruktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...