Gå till innehåll

Hämta hotfixen själv


Gäst Malou

Recommended Posts

Hej!

Blev minst sagt förvånad då jag för en stund sedan läste en artikel inne hos PCHemma som publicerades igår den 2007-09-14.

Vad håller MS på med?

Är det här något nytt eller är det gammal information?

Vad är det jag (kanske fler med mig) har missat för något?

Lägger med artikeln som citat här nedan:

http://www.pchemma.se/

Tips & Tricks

med Anders Reuterswärd

Hämta hotfixen själv

[ALLA WINDOWSVERSIONER / Enkel] Många av de så kallade "hotfixar" som Microsoft presenterar i sin kunskapsbas och som är avsedda att lösa specifika problem finns inte för nerladdning.

I stället måste du kontakta Microsofts support för att få den aktuella hotfixen skickad till dig. Det här kan ju ställa till problem för den som inte har någon gratis support kvar eller av andra skäl har svårt att kontakta supporten.

Men det finns folk som har tänkt på detta och åtminstone en del av de utgivna hotfixarna finns tillgängliga här:

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej e-son!

Tack för svar  ;)

Inget nytt egentligen. Det har alltid varit så, att vissa hotfixar aldrig kommer så långt som till update.

Det är dessa hotfixar som servicepackarna bl.a består av.

Att det inte är något nytt egentligen vet jag m.m. Så långt är jag med.

Men jag blev väldigt konfunderad då jag läste artikeln förut och att den var publicerad igår så därför kände jag att jag var tvungen att fråga om detta var/är ytterligare någonting nytt som dykt upp.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev minst sagt förvånad då jag för en stund sedan läste en artikel inne hos PCHemma som publicerades igår den 2007-09-14.

Vad håller MS på med?

Är det här något nytt eller är det gammal information?

Vad är det jag (kanske fler med mig) har missat för något?

Problemet med hotfixar är att en användare måste sätta sig in i en mskb och se om den är relevent.

hotfixshare kommer förmodligen MS att tvinga stänga eftersom det är licensierat material som sprids plus

att ingen kan garantera äktheten.

Allt bottnar i kraven som industrin kräver angående en patch... tex läkemedel, livsmedel som kan ha Windoze burkar i en

produktion. En patch måste vara testat med en säker procedur så att man slipper burkar som löper amok... ;D

Sen verkar då "hotfix" behovet blivit akut via Vistas alla buggar.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl kolla i windowsuppdate vilka man har. Eller måste man ha nått av detta?  ???

Det är just det man måste sätta sig in i och det är inte så många som klarar det.

Stenis har rekommenderat några beställningar av patchar och han har då

kollar mskbbn och sett att det är OK för just en viss användning och bugg.

Att enbart lägga på x antal hotfixar utan att kolla fakta kan bli en stor sörja...

Sedan vet du inte om Trojanen-trojan finns i filen du laddar ner.... 8)

Ser man att det här är något för mig så beställer man från MS... inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det inte är något nytt egentligen vet jag m.m. Så långt är jag med.

Men jag blev väldigt konfunderad då jag läste artikeln förut och att den var publicerad igår så därför kände jag att jag var tvungen att fråga om detta var/är ytterligare någonting nytt som dykt upp.

Skulle tro att Herr Reuterswärd, bara hade lite nyhetstorka.     ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det inte är något nytt egentligen vet jag m.m. Så långt är jag med.

Men jag blev väldigt konfunderad då jag läste artikeln förut och att den var publicerad igår så därför kände jag att jag var tvungen att fråga om detta var/är ytterligare någonting nytt som dykt upp.

Skulle tro att Herr Reuterswärd, bara hade lite nyhetstorka.     ;D

Tjau vem vet.....  någon lär väl ladda upp Trojanen Hubert.... 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej e-son!

Att det inte är något nytt egentligen vet jag m.m. Så långt är jag med.

Men jag blev väldigt konfunderad då jag läste artikeln förut och att den var publicerad igår så därför kände jag att jag var tvungen att fråga om detta var/är ytterligare någonting nytt som dykt upp.

Skulle tro att Herr Reuterswärd, bara hade lite nyhetstorka.    ;D

Kan nog vara som du säger  ;D

***********************************************************************

Men som Plun inklusive Stenis säger.

Om man upptäcker att någon/några hotfixar saknas så vänder man sig bäst till MS och beställer det man vill/behöver ha så man inte riskerar att få in otrevligheter i systemet samt andra konstigheter som eventuellt kan uppstå.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...