Gå till innehåll

[Löst] Samsung SGH - X680 med Bluetooth problem!


Gäst Malou

Recommended Posts

Hej!

Vet inte om den här frågan har i den här forumskategorin att göra men jag chansar.

Har tidigare haft mobilen kopplad till datorn via USB-kabel och det har fungerat bra fram till för ett tag sedan. Vet inte riktigt vad som hänt men överföringen dem emellan fungerar inte.

Numera då jag kopplar in mobilen så hittas den inte av datorn/programvaran Samsung PC Studio. Har nu flera gånger avinstallerat/installerat programvaran m.m men det vill sig inte.

Så nu kom jag tänka på att mobilen har ju Bluetooth kanske det fungerar. Men nej inte et heller. Vad behövs för att detta skall fungera?

Har suttit och lekt med min mobil och försöker att hitta exempelvis min dator/skrivare osv... Men lyckas naturligtvis inte så vidare bra.

Vad behövs för att detta skall fungera?

Något tillbehör som skall pluggas in i någon USB port kanske?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

överföringen dem emellan fungerar inte

Vad betyder det ? Upptäcks inte USB enheten av Windows när du pluggar in telefonen ?

I så fall kan det vara kabel / kontakt problem i annat fall borde Windows säga att det upptäckt en okänd enhet.

Bluetooth kanske det fungerar.

Ja om du har inbyggd Blåtand i PCn eller en extern USB/Blåtand -adapter inkopplad.

Alla enheter som skall kopplas samman måste då ha Blåtand och ha funktionen påslagen "Kan upptäckas".

För sammankoppling krävs normalt ett lösenord som normalt är 0000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej waxinator!

Tack för svar!

Vad betyder det ? Upptäcks inte USB enheten av Windows när du pluggar in telefonen ?

I så fall kan det vara kabel / kontakt problem i annat fall borde Windows säga att det upptäckt en okänd enhet.

Momentet där Windows säger till att okänd enhet har hittats fungerar som det skall där är inga problem.

Då jag kopplar in mobilen via USB-kabeln och startar upp programvaran Samsung PC Studio på datorn så står det Offline i programmet och ber då att gå online. Fattar inte vad programmet menar med det. Men troligen kan det vara något knas med USB-kabeln.

Skall göra några försök till fast i ett annat USB uttag på datorn denna gång.

Ja om du har inbyggd Blåtand i PCn eller en extern USB/Blåtand -adapter inkopplad.

Nej något sådant har jag inte. Så då får det bli till att införskaffa något sådant då.

Alla enheter som skall kopplas samman måste då ha Blåtand och ha funktionen påslagen "Kan upptäckas".

För sammankoppling krävs normalt ett lösenord som normalt är 0000.

Detta känner jag till men var osäker då det gällde själva datorn.

Tack för svar i vilket fall  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Så här lyder det exakta meddelandet jag får upp.

Kan inte öppna porten och det här programmet har bytt till Offline-läge. Byt till Online-läge.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte öppna porten och det här programmet har bytt till Offline-läge. Byt till Online-läge

Finns där någon möjlighet att telefonen inte pratar/kopplar upp via USB-kabeln längre. Alltså en inställning i telefonen som beskriver sammankopplingen telefon till PC ?

Så då får det bli till att införskaffa något sådant då.

Hör dig för noga vilka fabrikat som rekommenderas av Samsung. Det är inte alla märken som funkar...

Jo jag vet att det är en 'standard' men det vet inte dom tydligen. Jag har haft fyra olika fabrikat och de har funkat från inte alls till bra.

Oups... där föll ögonlocken ner... öppnas åter i morgon bittida :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns där någon möjlighet att telefonen inte pratar/kopplar upp via USB-kabeln längre. Alltså en inställning i telefonen som beskriver sammankopplingen telefon till PC ?

Det är detta jag sitter och funderar på om det kan vara något sådant. Verkar som att mobilen inte vill prata/koppla upp via USB-kabeln.

Kontrollerade inställningarna i programmet och där anges bla Com1 (kommunikationsport) nedanför så ser jag Com6 porten men den används av min multimaskin Brother.

Skall även kontrollera inställningarna i mobilen. Jag kan ju ha varit klåfingrig och tryckt på något som jag inte skall trycka på  ;D

Hör dig för noga vilka fabrikat som rekommenderas av Samsung. Det är inte alla märken som funkar...

Jo jag vet att det är en 'standard' men det vet inte dom tydligen. Jag har haft fyra olika fabrikat och de har funkat från inte alls till bra

Jag kontrollerar alltid rekommendationer från tillverkaren och köper alltid orginaltillbehör så den biten är det inga problem med  ;)

Tack för hjälpen  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...