Gå till innehåll

Windows update


CGD

Recommended Posts

Jag har fått lite trassel med Windows update. Det kommer hela tiden upp medelande att det finns två uppdateringar att hämta, KB937143 och KB938127. Jag har låtit den automatiska updaten hämta och installera dem men det kommer bara upp medelande om att det inte gick att installera dem. Jag har även försökt hämta dem manuellt men med samma resultat. När jag undersökte hårddisken såg jag att båda uppdateringarna fanns på C:Windows. Vi kontrollpanelen avistallerade jag då dessa båda med hopp att de senare skulle installeras via updaten. Visst det kommer fortfarande upp samma medelande om att dessa uppdateringar måste laddas ner och installeras. Men det går fortfarande inte. Däremot har de nu dykt upp under C:WINDOWSie7updates. Och meddelandet om uppdateringar blir jag inte heller av med.

Finns det någon lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I rutan som kommer upp står det;

Det gick inte att installera vissa uppdateringar

Följande uppdateringar installerades inte:

Säkerhetsuppdateringen för Internet Explorer 7 för XP (KB938127)

Kumulativ säkerhetsuppdatering för Internet Explorer 7 för Windows XP (KB937143)

Jag har också prövat Venoms förslag men det hjälpte inte.

Innan problemet uppstod vägrade datorn starta för att config.sys saknades. En reperationskörning rekommenderades vilket jag då gjorde. När jag efter det startade datorn fanns det ju 81 uppdateringar att hämta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det.

Eftersom varken jag eller någon annan kom på en lösning prövade jag med att köra om reparationen utav XP. Så nu vill update hela tiden lada hem och installera 81 uppdateringar men varje försök slutar bara i samma felmeddelande. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Windows uppdateringar...

Hur gör man enklast om man inte vill få vissa uppdateringar per automatik.

Det borde finnas ett enkelt eller enklare sätt för att slippa vissa saker som inte är nödvändiga. (enligt mitt tycke). :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...