Gå till innehåll

Problem med att se foton


Anki1

Recommended Posts

Hej!

Hoppas någon kan hjälpa mig, inte äns supporten för min data kunde.

Jag har en hemdator "hp-Pavillion" Efter det att jag uppgraderat till IE7,0 så kan jag inte

längre se foton när jag stoppar in skivan. Jag lämnade nu in efter semestern en film

som jag ville ha på skiva. När jag stoppade in den och klickar på ikonen så får jag fram:

"Enheten är inte klar" och där stannar det. Jag kan se alla andra skivor som jag själv kopierat foton till

på egna skivor. OBS! Inget fel på fotoskivan från Expert, den funkade hos dom + på jobbet.

Jag inbillar mig att detta hände efter uppgraderingen till IE 7,0, för före det funkade allt.

Jag kör WinXP, laddar aldrig ner något från nätet kan jag tillägga utan enbart för att surfa runt.

Tacksam för all hjälp jag kan få. /Anki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Anki,

Din skivspelare känner helt enkelt inte igen skivan från Expert.

Kunde du spela just denna problemskivan före IE7 uppgraderingen ? eller fick du skivan först efteråt ?

Har du andra fotoskivor från Expert eller andra skivor över huvud taget som inte kan läsas av din spelare ?

Det kan vara så att den skiva du fått från Expert har sämre inbränning än vad din spelare klarar att läsa.

Bränning av skivor sker på olika sätt idag. På vissa skivor bränns riktiga hål i skivans folie, andra skivor

görs endast oklara / suddiga punkter på folieytan. Denna skillnad hanteras lätt av nyare spelare medan äldre spelare

får problem med att urskillja skillnaderna i mönstret.

Ta med dig fotoskivan och en tom skiva till jobbet och be någon att kopiera över skivan åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Anki,

Din skivspelare känner helt enkelt inte igen skivan från Expert.

Kunde du spela just denna problemskivan före IE7 uppgraderingen ? eller fick du skivan först efteråt ?

Har du andra fotoskivor från Expert eller andra skivor över huvud taget som inte kan läsas av din spelare ?

Det kan vara så att den skiva du fått från Expert har sämre inbränning än vad din spelare klarar att läsa.

Bränning av skivor sker på olika sätt idag. På vissa skivor bränns riktiga hål i skivans folie, andra skivor

görs endast oklara / suddiga punkter på folieytan. Denna skillnad hanteras lätt av nyare spelare medan äldre spelare

får problem med att urskillja skillnaderna i mönstret.

Ta med dig fotoskivan och en tom skiva till jobbet och be någon att kopiera över skivan åt dig.

Tack för ditt svar. Skivan fick jag efter uppgraderingen. Jag ska testa en annan skiva hemam från ett annat ställe och se hur den reagerar, genom att den tar mina egna brända skivor hur bra som hellst. Mvh/Anki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst af Gultarp

Aha. Nu föll pengen ner, efter svaret från waxinator.

Min son har en HP någonting.

I flera år har jag bränt ner hans bilder på CD. Men plötsligt kunde hans dator inte läsa skivan.

Det var efter jag har bytt dator, med snabbare CD-brännare.

Den nya datorn bränner skivan med högre hastighet än den gamla. Jag kunde i mitt brännarprogram Nero ställa om bränningshastigheten till den lägsta, och då fungerade skivan på HP:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha. Nu föll pengen ner, efter svaret från waxinator.

Min son har en HP någonting.

I flera år har jag bränt ner hans bilder på CD. Men plötsligt kunde hans dator inte läsa skivan.

Det var efter jag har bytt dator, med snabbare CD-brännare.

Den nya datorn bränner skivan med högre hastighet än den gamla. Jag kunde i mitt brännarprogram Nero ställa om bränningshastigheten till den lägsta, och då fungerade skivan på HP:n.

Men jag får inte äns igång fotoskivan på Expert!!! Klickar på :E där den är och INGET händer :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...