Gå till innehåll

Dvdbrännar/läsfel i Vista?


johan89

Recommended Posts

Hejsan. Tidigare då jag använde Windows Xp så fanns inte detta problem men nu i vista uppkommer det nästan hela tiden. För det är när man ska skriva en cd/dvd skiva som guiden säger att "det är ingen skrivbar skiva i brännaren, var vänlig sätt in en skrivbar i skiva i brännaren". Eller så säger den "det finns ingen skiva i brännaren, var vänlig sätt i en skrivbar skiva". Fast man dubbelklickar på ikonen för DVD/ RW så säger den samma sak. Likadant säger den om man ska läsa en skiva " det finns ingen skiva i läsaren, var vänlig sätt i en skiva" Vad är detta för bugg?. Ganska jobbit faktiskt. Problemet brukar dock kunna bli avhjälpt när man sätter datorn i vistas "viloläge och sätter ner datorn energisparläge och behåller sessionen". För att sedan starta datorn på nytt och "hitta" filerna som tidigare påstås "ickeexistera".

Går problemet att lösa?

Datainfo: Packard bell Easynote Notebook Bu45; Intel Centrino Duo; 1 gb ram, Intel Graphics Accelerator 950  160 gb; Optiarc Dvdbrännare ; Vista business

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

har samma problem jag med ,men det står att den funkar utmärkt i enhetshanteraren. när jag ska starta BF2 står det sätt i rätt skiva fast det är en rätt i (funkade för 1 v sedan att köra som admin, men INGA skivor hittar den nu)  ock när jag höger klickar på D: står det överst-installera eller kör programmet istället för bara kör...  sitter på en packard bell iextreme 8616    tacksam för ider o svat mvh L-K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Inga kommentarer!?

Jag har liknande problem. När jag ska bränna en DVD-R får jag i Vista upp att skivan inte går att bränna på.

När jag gör om det med Neros brännare, då går det utan problem.

Nu står det i Vistas beskrivning under hjälp att det ska klara av alla sorters skivor. Är det ett programfel??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...