Gå till innehåll

Windows Vista-inloggningsskärm på XP:s fjärrskrivbord!?


Art Vandelay

Recommended Posts

Hej,

Jag har loggat in från jobbet till min hemdator (som kör Windows XP Professional) som jag har gjort många gånger tidigare och det fungerade som vanligt fram till att den helt plötsligt krashade tillbaka till skrivbordet. Efter det så kommer det fram en engelsk Windows Vista Ultimate-inloggningsskärm (med fungerande knappar och fönstret som kommer upp när man klickar på "Accessablity"-knappen har Vista Basic-utseende. Mitt användarnamn stod där tidigare men när jag prövade nu stod det bara Administrator och Other user. Den accepterar inte mitt lösenord.

Vad fan kan ha hänt!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan kan ha hänt!?

Om du får upp en Vista inloggning så besöker du nog någon annans burk som

har fjärrskrivbordet aktivt.

Du kör väl troligen med ip-adressen och eftersom den är dynamisk så har kanske

någon annan burk tagit den och din burk gått ner.

Att det byts IP adresser är bara mycket bra... ;)  Du kan skaffa ett namn via no-ip eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte när du ansluter via RDP utan omstart av hela din jobbdator till att börja med :) Om det inte ändrar situationen så testa att starta om XP-datorn.

EDIT: Antog att du körde Vista på jobbdatorn men inser nu att du kör XP även där. Då borde det vara som plun säger, att en Vista-dator fått din IP, kontrollera detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Antog att du körde Vista på jobbdatorn men inser nu att du kör XP även där. Då borde det vara som plun säger, att en Vista-dator fått din IP, kontrollera detta!

Eller finns det en annan Vista burk bakom datorn och routern har fått spader....  SSH  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kommit hem och datorn var kvar där den var när det krashade förut. Den har precis samma IP-address som tidigare.

Jobbdatorn kör även den XP Pro och jag har ingen Vista-burk hemma. Min dator körde Vista Home Premium ett tag för några månader sedan men det har jag tagit bort (formaterat.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...