Belsebub Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 Jag har en western digital en sån my book. Jag har 122 gb ledigt. ändå står det att det inte finns tillräckligt med utrymme när jag ska lägga in en fil på 4gb. Någon som vet varför? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 Om hårddisken är formaterad med FAT32 så finns det en begränsning på just 4GB. Konvertera i såfall enheten till NTFS genom att köra "convert"-kommandot i en kommandoradstolk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Art Vandelay Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 Om disken är formaterad i FAT32 så finns det en filstorleksgräns på 4 GB. Konvertera disken till NTFS (utan dataförlust) med detta kommando i Kommandotolken: convert [enhetsbokstav]: /fs:ntfs T ex så här, om din disk har enhetsbokstaven H: convert h: /fs:ntfs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted September 19, 2007 Author Share Posted September 19, 2007 Tusen tack för det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts