Gå till innehåll

Skarp DreamScene har släppts!


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Det var i sista minuten eller !?!

Jag fick först en uppdatering av Dreamscene (enligt supportsida från jan-2007 av okänd anledning)

och sedan uppdatering med tre (3) nya bakgrunder. (nu refererar båda till MS Ultra Extra...)

Snyggt jobbat Microsoft  :P

P.S. DreamScene & Ultimate x64 & nVidia SLI = Fortfarande DreamScene crash...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt klart ganska trevligt att han en liten film som wallpaper. Men har ni oxo märkt att cpun är betydligt mer belastad i idle med än utan Dreamscene..

Om vi säger att cpun ligger på 0-4% i idleläge utan DS så ligger den på typ 15-20 med dreamscene igång. Iaf på någon av kärnorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men hur får man igång Dramscene? Har just installerat programmet, har Vista Ultimate, men kan ej köra det på datorn. Eller rättare sagt,  kan inte hitta det.

Tack för hjälpen!

Mvh/ Valter

OK, har nu hittat det, men det är antagligen mitt grafikkort som ställer till problem. Har bara ett inbyggt på moderkortet, i en Acer Aspire 5100, ATI Radeon Xpress1100. Vista funkar bra med alla sina finesser, men Dreamscene ger mig blåskärm.

Synd.

Mvh/ Valter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 8.411.0.0 från ATI Technologies Inc. Datum 2007.08.21. Min dator har ett inbyggt gafikkort på moderkortet, jag tror det är där felet ligger. För klent kort. Fast det klarar av Vistas alla andra grafik-funktioner, så man blir lite fundersam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 8.411.0.0 från ATI Technologies Inc. Datum 2007.08.21. Min dator har ett inbyggt gafikkort på moderkortet, jag tror det är där felet ligger. För klent kort. Fast det klarar av Vistas alla andra grafik-funktioner, så man blir lite fundersam.

Ditt kort är inte för klent, alla grafikkort som klarar av att köra Windows Aero och därmed också Dreamscene håller måtten hårdvarumässigt, det rör sig antagligen om en bugg. Ett tips är att avinstallera alla isntanser av Dreamscene från Program och Funktioner > Installerade uppdateringar och sedan hämta hem den skarpa versionen på nytt från Windows Update. Det kan ju också hända att problemet rättas till i en framtida ATI-uppdatering om problemet nu ligger där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ditt kort är inte för klent, alla grafikkort som klarar av att köra Windows Aero och därmed också Dreamscene håller måtten hårdvarumässigt, det rör sig antagligen om en bugg. Ett tips är att avinstallera alla isntanser av Dreamscene från Program och Funktioner > Installerade uppdateringar och sedan hämta hem den skarpa versionen på nytt från Windows Update. Det kan ju också hända att problemet rättas till i en framtida ATI-uppdatering om problemet nu ligger där."

-det skumma är att jag inte kan hitta programmet under Program och Funktioner, kan inte ta bort det. Hittar det inte ens om jag söker efter filen. Men, jag hittar ett par filmer om jag väljer Dreamscene som bakrundsbild, som kan väljas. Men då får jag den berömda blåskärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...