Andreas Stenhall Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 Läs mer på http://windowsultimate.com/blogs/announcem...e-released.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 Det var i sista minuten eller !?! Jag fick först en uppdatering av Dreamscene (enligt supportsida från jan-2007 av okänd anledning) och sedan uppdatering med tre (3) nya bakgrunder. (nu refererar båda till MS Ultra Extra...) Snyggt jobbat Microsoft P.S. DreamScene & Ultimate x64 & nVidia SLI = Fortfarande DreamScene crash... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illsley Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Det är helt klart ganska trevligt att han en liten film som wallpaper. Men har ni oxo märkt att cpun är betydligt mer belastad i idle med än utan Dreamscene.. Om vi säger att cpun ligger på 0-4% i idleläge utan DS så ligger den på typ 15-20 med dreamscene igång. Iaf på någon av kärnorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valter Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Ursäkta, men hur får man igång Dramscene? Har just installerat programmet, har Vista Ultimate, men kan ej köra det på datorn. Eller rättare sagt, kan inte hitta det. Tack för hjälpen! Mvh/ Valter OK, har nu hittat det, men det är antagligen mitt grafikkort som ställer till problem. Har bara ett inbyggt på moderkortet, i en Acer Aspire 5100, ATI Radeon Xpress1100. Vista funkar bra med alla sina finesser, men Dreamscene ger mig blåskärm. Synd. Mvh/ Valter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ängegärd Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 HEjSann valter!!! Höger klicka på skrivbordet och "Anpassa" "Skrivbordsbakgrund" Välj Windows DreamSence-innehåll, i menyn HADet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valter Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Fungerar inte. Det står nånting om nån grafikdrivrutin R300, sen flipprar skärmen ett par gånger innan jag får blåskärm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 5, 2007 Author Share Posted October 5, 2007 Fungerar inte. Det står nånting om nån grafikdrivrutin R300, sen flipprar skärmen ett par gånger innan jag får blåskärm. Kolla upp vilket datum drivrutinerna för grafikkortet är ifrån! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valter Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Det är 8.411.0.0 från ATI Technologies Inc. Datum 2007.08.21. Min dator har ett inbyggt gafikkort på moderkortet, jag tror det är där felet ligger. För klent kort. Fast det klarar av Vistas alla andra grafik-funktioner, så man blir lite fundersam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 6, 2007 Author Share Posted October 6, 2007 Det är 8.411.0.0 från ATI Technologies Inc. Datum 2007.08.21. Min dator har ett inbyggt gafikkort på moderkortet, jag tror det är där felet ligger. För klent kort. Fast det klarar av Vistas alla andra grafik-funktioner, så man blir lite fundersam. Ditt kort är inte för klent, alla grafikkort som klarar av att köra Windows Aero och därmed också Dreamscene håller måtten hårdvarumässigt, det rör sig antagligen om en bugg. Ett tips är att avinstallera alla isntanser av Dreamscene från Program och Funktioner > Installerade uppdateringar och sedan hämta hem den skarpa versionen på nytt från Windows Update. Det kan ju också hända att problemet rättas till i en framtida ATI-uppdatering om problemet nu ligger där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valter Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 Hittat lite info på ATI´s hemsida, verkar som att de känner till problemet med Dreamscene och blåskärm. Hoppas de kommer på nåt bra, så man slipper detta problem i fortsättningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valter Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 "Ditt kort är inte för klent, alla grafikkort som klarar av att köra Windows Aero och därmed också Dreamscene håller måtten hårdvarumässigt, det rör sig antagligen om en bugg. Ett tips är att avinstallera alla isntanser av Dreamscene från Program och Funktioner > Installerade uppdateringar och sedan hämta hem den skarpa versionen på nytt från Windows Update. Det kan ju också hända att problemet rättas till i en framtida ATI-uppdatering om problemet nu ligger där." -det skumma är att jag inte kan hitta programmet under Program och Funktioner, kan inte ta bort det. Hittar det inte ens om jag söker efter filen. Men, jag hittar ett par filmer om jag väljer Dreamscene som bakrundsbild, som kan väljas. Men då får jag den berömda blåskärmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts