BennyLindahl Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Hur gör man för att stänga av språkfältets ikon i aktivitetfältet, vet hur man gör för att tillfälligt stänga det, men hur gör man för att ta bort det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Högerklicka på "SV" nere vid klockan. Välj inställningar. I rutan. Knappen språkfältet. Kryssa ur rutan där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BennyLindahl Posted September 27, 2007 Author Share Posted September 27, 2007 Jomenvisst, det är det tillfälliga alt. men vid omstart kommer det tillbaka. Det måste ju gå att ta bort det för alltid. Jag är och förblir nog svensk så jag behöver inte alla dessa språk som finns i Windows. Varifrån kommer t.ex. Krylliska språket, vilket land? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Då har du inte gjort som ja skrev ovan? Kanske bara har stängt de tillfälligt? Mer nogrann beskrivning då. Börja med att högerklicka på aktivitetsfältet. Välj "verktygsfält" < "språkfältet" så du ser ett "SV" nere vid klockan. Fortsätt med att högerklicka på "SV" Välj inställningar. Då får du upp en ruta "Texttjänster och inmatningsspråk" I den rutan, längst ner nästan, finns en knapp som heter "Språkfältet" Tryck på den knappen så får du upp en ny ruta som heter "Inställningar för språkfältet" I den rutan, kryssa ur "Visa språkfältet på skrivbordet" Tryck OK. Stäng även nästa ruta med OK. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BennyLindahl Posted September 27, 2007 Author Share Posted September 27, 2007 T A C K ! Min vän, nu har jag (du) lyckats, stort tack, det var irriterande, men som sagt nu är det löst, det är tur att det finns "snillen" att tillgå, Tack än en gång, ha det bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts