Gå till innehåll

Så trööögt och långsamt....slänger snart skiten.


Pointer

Recommended Posts

Köpte precis en ny dator, tyckte att Vista funnits ett tag på marknaden nu så att det borde vara dugligt. Hade en HP slimline med XP på tidigare. Var så nöjd att jag sålde och köpte en nya modell av dito dator fast nu med Vista. Filhantering och nedladdning av program är ju sååå långsam att man blir förbannad. Kör den trådlöst med det inbyggda kortet, gjorde även så med den föregående utan minsta problem!

Vår isp(TDC) har ju haft problem från och till så jag trodde det var problemet först. Men även lokal filhantering är ju slö. Och har ju givetvis testat nedladdning från en trådbunden XP-dator som referens. Där går det undan.

Finns det något man kan göra för att komma åt problemet eller ska man installera på XP?

/P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror lite på om ditt tålamod redan är slut, eller om du orkar vänta på uppdateringen SP1.

De som testat den lovar rejäla prestandaförbättringar vid bla filkopieringar.

Windows XP är fortfarande bättre än Vista så jag har båda operativen på min hårddisk och bootar upp XP när jag spelar eller när osupporterad hårdvara behöver användas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, får väl hoppas att Microsoft öser på ordentligt med den uppdateringen. Något releasedatum? Var väl lite enfaldig som trodde att dom skulle kunna knyta ihop säcken på ett år efter lanseringen. Det brukar ju ta ett par uppgraderingar innan det blir ok. Tänk om man skulle köpt det separat i kartong....stackars dom som gjort det.

Pengarna tillbaks eller rent av lön för arbetet dom lägger ner till Microsoft med hjälp av utvecklingen.

Har ju precis köpt datorn så jag får väl ge det lite mer tid och komma in lite i dom nya finnesserna. För några sådana är det ju. Och till dess kan man ju hoppas att SP1 är släppt.

/P

tack för svaret btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst NordicVision
Köpte precis en ny dator, tyckte att Vista funnits ett tag på marknaden nu så att det borde vara dugligt. Hade en HP slimline med XP på tidigare. Var så nöjd att jag sålde och köpte en nya modell av dito dator fast nu med Vista. Filhantering och nedladdning av program är ju sååå långsam att man blir förbannad. Kör den trådlöst med det inbyggda kortet, gjorde även så med den föregående utan minsta problem!

Vår isp(TDC) har ju haft problem från och till så jag trodde det var problemet först. Men även lokal filhantering är ju slö. Och har ju givetvis testat nedladdning från en trådbunden XP-dator som referens. Där går det undan.

Finns det något man kan göra för att komma åt problemet eller ska man installera på XP?

/P

Haha känner igen mig så mycket.

Jag som så många andra har kommit på att vista inte duger för en advanced, player, gamer och som inbiten upgradare.

Jag la ner vista tills det finns en bra officiell sp1....men lär ha hoppat över till linux innan dess.

Skall skaffa nytt moderkort dock...patetiskt av Asus att inte komma med några RIKTIGA drivers till några distar >-<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...