brallor Posted September 29, 2007 Posted September 29, 2007 Hej Har 2st stationära datorer hemma, en som jag surfar på och en htpc. Installerade Vista på htpcen igår och nu när jag försökte köra fjärrskrivbordet till den så loggas jag in korrekt men efter ca 3 sekunder så kommer det upp en ruta att någon annan försöker logga in och att det har avbrutits. Detta funkade perfekt när jag körde Xp på den burken och givetvis är det ingen annan som försöker logga in på den. Detta händer när jag försöker logga in med användaren som förtillfället körs på htpcen. Testade att skapa ett konto och logga in med det, det funkade men då var man tvungen att godkänna ifrån htpcen och det vill man ju inte göra. Någon som vet hur man löser problemet? (OBS) PRINT http://www.fuskbugg.se/pub/misc/fjarr.jpg PRINT (OBS) Quote
brallor Posted September 30, 2007 Author Posted September 30, 2007 Har nu löst problemet, har fixat så jag har autoinloggning i Windows och så fort jag anslöt till den datorn så loggade den in direkt. Tog nu bort autoinloggningen och nu funkar det kalas! Quote
Recommended Posts