arnada Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Hej, nu har min trådlösa accesspunkt lagt av, det är en D-Link Dwl 2000AP+. Vad som händer är att Wlan lampan lyser som vanligt och jag hittar accesspunkten trådlöst, men lan lampan blinkar med 3 sekunders mellanrum. Nätverkskortet som den är kopplad till ger "cable unplugged" samma resultat på alla mina nätverkskort och jag har testat andra kablar samt har jag resetat accesspunkten. Någon som vet vad som är fel ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Låter skumt eller klart trasig.. Kan du komma åt APn via en burk och IP adressen ? 192. någonting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Tro det eller ej... Jag fick en beganad sådan för två veckor sedan. I mitt fall var nätaggregatet kasst och gav bara 1.4V i stället för 5.2V. Jag satte in ett eget aggregat med för dålig effekt (det krävdes 2A) och jag fick då detta fenomen. Lampor blinkade men ingen / sporadisk LAN-koppling, och ingen Webbprogram kontakt. Nytt nätaggregat 5.2V/2.5A och Resetknappen intryckt i 10 sekunder, sedan var det full fart. EDIT: Standard adressen är 192.168.0.50 ... Ny ersättnings Eliminator högeffekt för 149:-. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=10569204 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Snokade rätt på manualen.... ftp://ftp.dlink.se//Products/dwl-products...0AP+_QIG_se.pdf Det är ju viktigt att det är en riktig knapp reset och inte en mjukvarureset. Sen att komma åt låddan med kabelansluten PC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 tackar plun och waxinator ska testa för fullt nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts