Gå till innehåll

Vista expressuppgradering


grinders

Recommended Posts

Har testat installera Windows Vista Home Premium som jag fick från Moduslink.Har en HP 7675 , fungerar bra med Vista men den enda jag är orolig över är att när datorn är påslagen i en timme hörs det ljud från själva processorn ,låter att nånting startas om / precis samma ljud när jag startar min dator.Och det pågår hela tiden , man hör att nånting startas om .Verkar som hårdsiken men jag är inte säker på de.Det kommer inga varningar på skärmen eller nåt.Vad kan de bero på ?I Windows XP Media center fungerar allt utmärkt utan några konstiga ljud.. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Själva processorn låter inte utan det är i såfall fläktarna som snurrar igång. Att de gör det efter en timme är inte konstigt på något sätt då processorn efter en tids används användning blir varm och därmed behöver kylas. Om det mer låter som ett rasslande så är det troligtvis hårddisken som låter, och det kan bero på att datorn skannas efter spionprogram, defragmenteras eller att filer på din dator indexeras så att det ska gå snabbare att leta upp filerna du söker efter.

// Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...