Gå till innehåll

LAN problem med FIFA 08


Recommended Posts

Hej!

Jag och några kompisar kör FIFA över LAN med Hamachi. Det går fint att spela över direkt ip men när vi skall köra 2 mot 2 osv så funkar det inte för min del. Varje gång jag är med så får vi att anslutningen bryts. Vet någon vad felet kan vara?

Dessutom så funkar bara ena analogen på min Saitek P380 kontroll till spelet, jag vet att den högra är helt utan problem i andra spel så jag undrar om det finns något sätt att fixa detta?

Tack på förhand.

EDIT: Kanske borde legat under spel, men nåja... whatever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni köpt spelet :) 2 unika cd-keys?

När man använder Hamachi så ska man i regel alltid gör det jag visar nedan för de ska funka bra i spel.

Gör detta på båda datorerna.

1. Gå till dina nätverksanslutningar

94747838bb2.jpg

2.Som bilden visar, välj avancerat<avancerade inställningar

3. Flytta upp hamachi högst upp på listan genom att klicka på "pil upp" "knappen"

34374772dr9.jpg

4. Välj OK

5. Starta om

Testa detta. funkade utmärkt när jag o några polare inte fick rätt på nätverket när vi skulle lira.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack jag testade detta, får se imorgon när folk är online hur det blir med spelandet...

unikt är nog inte cd-keyn iaf...  ::) Det funkar för de andra så de behövern og inte göra detta men jag hoppas detta hjälper mig :) Tack för hjälpen, återkommer med resultat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oftast finns det en begränsning på hur många som kan använa samma cd-key. Förr kunde man vara ett par stycken på samma nyckel och vi ser det även idag. Men om du vill undvika problem och se ett Fifa 09 komma så köp spelet och testa sen,  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...