Gå till innehåll

HJÄLP MIG FORT ! vad är detta ?


Fanny

Recommended Posts

det står b-la. detta :

Warning: possible spyware or adware infection! Click here to scan your computer for spyware and adware...

   

   

 

Warning! Spyware detected on your computer!

Its highly recommended to scan the system immediately to remove all spyware and adware programs.

   

Spyware is a software that performs certain behaviors such as advertising, collecting personal information, or changing

the configuration of your PC, generally without appropriately obtaining your consent first.

Spyware send gathered information to its creators through your Internet connection. Gathered information

can be passwords, credit card numbers, e-mail addresses and all that data, which is important for you.

Once installed, spyware keeps track of your surfing habits, which makes it possible for unsolicited ads and SPAM messages.

Spyware can not be removed by antivirus and firewalls.

These programs are not even able to find evidence of spyware being installed on the computer.

Spyware also uses your computers memory and system resources making your PC incredibly slow.

Click here to update your Windows antispyware protection...

http://antispywareupdates.net/

vad ska jag göra här ?

är det gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst är inte Spyware något allvarligt problem ! Så bara lugn.

Sedan kan du ha hamnat på en Reklamsida för AntiSpyware program, som vill få dig att skanna din PC med deras program över Internet.

Oftast hittar sådana program "Faror" i din PC som inte finns i verkligheten, men du kanske blir rädd och köper...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör inte klicka för det är bara bluff för min pappa råkade ut för en sådan och fick svårt att få bört den ifrån datorn,

du kanse har redan fått en installerad så måste du söka i system 32 och via program för att få bort det annars vill dom ha pengar för en sak som kanse programet orsakade av den du tog upp nu,

eller så är det bara en poput annons som vill att du köper deras produkter men man kan få det gratis via spybot eller andra saker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det lugnt, jag råkade ut för samma bekymmer för ett tag sedan o blev panikslagen.

Installera inga prog.för att skanna igenom din dator,det är bara bluff.

Som Landfiskalen säger,kör en omgång med AVG, därefter Ccleaner.

pröva med detta först!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är datorn låst på denna antispyware sidan...vilket avg program ska jag välja? fanns ju flera att välja på...

Menar du sidan som du länkade till i ditt första inlägg?

Om så är fallet så skall du INTE välja något av dessa program på den sidan. Stäng ner sidan med hjälp av X'et uppe i högra hörnet.

Har du klickat på någon länk eller liknande och godtagit någon nerladdning/installation av programmet?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är datorn låst på denna antispyware sidan...vilket avg program ska jag välja? fanns ju flera att välja på...

Menar du sidan som du länkade till i ditt första inlägg?

Om så är fallet så skall du INTE välja något av dessa program på den sidan. Stäng ner sidan med hjälp av X'et uppe i högra hörnet.

Har du klickat på någon länk eller liknande och godtagit någon nerladdning/installation av programmet?

MVH/Malou

Nej inte den länken....vilket AVG program är bäst att använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avg är inte den bästa att hitta spyware men ändå duger den lite så fall,

vill man värkligen stopa skadliga saker som att blockera vissa hemsidor och anars saker finns den här länken

med PGP blockerings nycklar till hemsidor och villa andra program som kan spärras till en viss del,

http://www.spywarewarrior.com/uiuc/pgp-keys.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fixade mitt stora problem genom att ominstallera windows xp programmet.  :)

verkar som det är borta nu.  :)

jag blev lite rädd ett tag när jag fick denna skit i min datorn men nu så är jag lugn.  ;D

denna skit låste hela min dator så att jag kunde ej surfa alls.  >:(

fick gå till en kompis & maila mina svar till er här.

men nu kan jag använda datorn igen.  ;D skönt !

hoppas att det ej kommer igen.

så jag tackar ej alla för er hjälp med att lösa mitt problem. stort tack allihopa !  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Fanny!

Varsegod!

Du avgör själv huruvida du vill hämta hem/installera AVG Antispyware programmet och använda det  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...