nillan Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Jag läste någon gång, hur man kunde "lura" XP. Jag har en laserskrivare som inte går att uppdatera till XP. Hur gör jag för att installera programvaran i XP? Är det enkelt eller svårt? Om man gör det, får man problem för övrigt sedan? Det är tråkigt att slänga skrivaren som inte har används mycket. Undrar en rådvill Gunilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Vad är det för skrivare? Det borde gå att hitta xp-drivar på tillverkarens hemsida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bej Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Är det drivrutiner så går det nog inte att "lura" XP med Windows 98-drivare. Möjligtvis skulle Windows 2000-drivare kunna funka om det finns. Är det en vanlig applikation kan du högerklicka på installationsfilen, välja Egenskaper och välja fliken Kompabilitet. Här kan du välja att installera olika kompabilitetslägen, t ex Windows 98. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted October 4, 2007 Author Share Posted October 4, 2007 När jag ringde till Minolta för att höra om uppdatering. Svaret blev att det finns ingen. De erbjöd mig att köpa en liknande laser skrivare med lite rabatt. Försäljnings teknik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted October 4, 2007 Author Share Posted October 4, 2007 Tack "bej" Du är inne på den linje jag menar. Jag har en CD-skiva (printer drivers + user´s manual) Kan XP:n "svälja" den om jag gör som du skriver? Novis Gunilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadMax Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Vilken skrivare är det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted October 4, 2007 Author Share Posted October 4, 2007 "mad max" Det är en Minolta laserskrivare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Vilken modell på Minolta laserskrivare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted October 4, 2007 Author Share Posted October 4, 2007 Minolta PagePro 1100L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maoff Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Enligt denna sida så finns det drivers till din skrivare, du måste rega dig för att kunna ladda ner. http://members.driverguide.com/driver/deta...id=132436 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted October 4, 2007 Author Share Posted October 4, 2007 TUSEN TACK ;D Jag är dålig på engelska, så jag får vänta på någon som är duktig på det. :-[ Är mycket tacksam för denna hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted October 5, 2007 Author Share Posted October 5, 2007 Till "maoff" och andra som vet. Hur seriös är denna sida för nedladdning. Registrerade mig med för och efternamn och e-adress men de vill ha min hemadress födelse datum mm. Mycket fundersam och hoppas på svar Gunilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Fejka nåt, det brukar jag göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Kanske är bättre att ta drivarna härifrån http://www.qms.com/support/current_printers/win_xp.html PCL o L borde vara samma sak... Post script laser ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Är det en vanlig applikation kan du högerklicka på installationsfilen, välja Egenskaper och välja fliken Kompabilitet. Här kan du välja att installera olika kompabilitetslägen, t ex Windows 98. Om installtion skivan startar stäng. Öppna utforskaren klicka för cd installationfilen heter oftas setup.exe eller install.exe ställ in för kompabilitetslägen till 98 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted October 5, 2007 Author Share Posted October 5, 2007 Tack " plun" och alla ni andra. Skall bli mycket intressant om detta går. Denna sida är Minoltas. Går det så lurades mannen på Minolta, när jag fick XP:en och det inte gick att använda denna skrivare. Åter igen, Tusen tack Gunilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts