Gå till innehåll

Bluescreen!!


Magnus molin

Recommended Posts

Hej!

Jag har börjat att få det såkallade "Bluescreen" på min dator, och den är inte ens 1år gammal. Men man hinner knappt se självaste bluescreen'et för den försvinner typ efter en halv sekund, men man ser under den lilla tiden att det ÄR Bluescreen!. Konstigt nog händer det bara när jag stänger av Counter-Strike! Det har nu hänt två gånger, och dom båda kom efter jag avslutat CS.

När jag spelar CS så höjer jag alltid ljusstyrkan för att det inte ska vara något svart i självaste spelet, kan det vara det som orsakar problemet? kanske att datorn arbetar för mkt? visserligen har jag ett grafikkort UTAN fläkt, kan det vara den som är för varm?  :-[ Jag tittade precis på EVEREST och såg att mitt grafikkort låg på 68 °C  (154 °F) - Är det för varmt?

Snälla hjälp mig med detta problem!! Jag vill vara utan bluescreen!!

Tackar för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta reda på exakt vad det är som orsakar blåskärmen genom att följa denna guide: http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=103

***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.

Your debugger is not using the correct symbols

In order for this command to work properly, your symbol path

must point to .pdb files that have full type information.

Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not contain the required information.

Contact the group that provided you with these symbols if you need this command to work.

*** WARNING: Unable to verify timestamp for Ntfs.sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for Ntfs.sys

Det är något fel på filtyperna, hur kan man göra istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SRV*C:mappfördinasymbolfiler*http://msdl.microsoft.com/download/symbols

Detta verkar inte fungera ändå! Det står att det är en massa program som "förhindrar" programet att ladda hem symbolerna, eller vad det nu är den ska ladda hem. här är exempel på vad den säger:

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for avgclean.sys (antagligen Anti-Virus)

*** WARNING: Unable to verify timestamp for yk51x86.sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for yk51x86.sys

*** WARNING: Unable to verify timestamp for HDAudBus.sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for HDAudBus.sys

*** WARNING: Unable to verify timestamp for LMouKE.Sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for LMouKE.Sys

*** WARNING: Unable to verify timestamp for L8042mou.Sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for L8042mou.Sys

*** WARNING: Unable to verify timestamp for sfmanm.sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for sfmanm.sys

*** WARNING: Unable to verify timestamp for drmk.sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for drmk.sys

*** WARNING: Unable to verify timestamp for sptd.sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for sptd.sys

*** WARNING: Unable to verify timestamp for jraid.sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for jraid.sys

*** WARNING: Unable to verify timestamp for jahci.sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for jahci.sys

Det ser faktiskt lite läskigt ut!  :'(

Hittade: Probably caused by : nv4_mini.sys ( nv4_mini+55011 )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nv_mini.sys är drivrutinen för grafikkortet, se till att köra med de senaste drivrutinerna  http://www.nvidia.com/object/winxp_163.71.html

Ska jag alltså ladda hem den drivrutinen som du länkade till? " ForceWare Release 163 "

WHQL driver for GeForce FX, 6, 7, and 8 series GPUs.

Då ska jag avinstallera mina nuvarande drivrutiner?  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, ladda hem och installera dom drivrutinerna! Du behöver inte avinstallera dom föregående drivrutinerna. Testa sedan om problemet löses!

Okej! men tyvärr hann jag ju avinstallera dom tidigare drivrutinerna och bytte ut dom mot den som du länkade mig! men det är vell ingen fara? :) Än så länge så har det inte hänt någonting! Kanske var drivisarna som var lite knasiga!

Men nu när vi ändå är inne på drivrutiner och grafikkort så har jag en liten fråga.

När man köper ett nytt grafikkort, och sen när det kommer till att installera drivrutinerna så är det inte bäst om man helt enkelt skiter i att använda CD'n som man fick med och istället tankar hem dom senaste drivisarna på tillverkarens hemsida? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är troligast endast drivrutinen, speciellt eftersom kraschen alltid uppstår vid ett specifikt tillfälle varje gång du stänger av CS. Om man däremot får krascher sporadiskt lite då och då, allra helst utan att man gör något speciellt, då är det troligtvis hårdvaran det är fel på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...