Gå till innehåll

drivrutiner


Recommended Posts

Hej! jag har intel graphics, och vill installera nvidia, men det går inte det står att datorn inte kan hitta några drivrutiner som är kompatibla för att stödja den, Alla mina kompisar har gjort så här och det har gått för de, snälla hjälp, vad ska jag göra för att få nvidia installerat på datorn. Är det något speciellt jag behöver? kan ni ge länk till något bra grafikkort och allt den behöver för att fungera. Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina kompisar har säkert laddat ner rätt drivrutiner från nVidia innan de satte in kortet.

Tag reda på vad ditt nVidia grafikkort heter och leta upp drivrutinen på sidan:

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-uk

När du laddat ner och installerat drivrutinen så startar du om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir osäker på vad du är ute efter...  :-

datorn inte kan hitta några drivrutiner som är kompatibla för att stödja den

Stöder inte vad ? Du skriver sedan "men jag har inte Nvidia". Betyder det att du än så länge inte förändrat något i din PC ?

Om du nu inte är ute efter att köpa nytt nVidia grafikkort till din PC så kanske detta fungerar för dig:

Det har kommit ut en ny förbättrad drivrutin för spelare till Intel's grafikchip (den 10-September-2007). :o

http://www.news.com/8301-13579_3-9761864-37.html

Här är länken för att ladda ner installationen för drivrutinen till Windows XP. :)

http://downloadcenter.intel.com/confirm.as...ws〈=eng

Multi language: win2k_xp14311.exe                                                                   Download

Ver:14.31.1 Date:9/4/2007 Size:17434 (KB) Time @56Kbps:40.36 min

OS:Windows* 2000, Windows* XP Home Edition, Windows* XP Media Center Edition, Windows* XP Professional

Vet du vilket Intel chip du har så kan du ladda ner drivrutinen för annat än XP (t.ex. Vista)

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Des...ullName=Windows

Intel® 82G965 Graphics and Memory Controller Hub (GMCH)

Intel® 82Q963 Graphics and Memory Controller Hub (GMCH)

Intel® 82Q965 Graphics and Memory Controller Hub (GMCH)

Intel® 946 Express Chipset Family

Intel® 965 Express Chipset Family

Intel® G31 Express Chipset

Intel® G33 Express Chipset

Intel® G35 Express Chipset

Intel® Q33 Express Chipset

Intel® Q35 Express Chipset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har intel 82865G graphics controller.

och när jag använder dina länkar för att ladda ner och installera så står det att datorn inte uppfyller minimikraven för att installera detta, och installationen avslutas.

Det du inte förstod av det jag tidigare sa är, att datorn inte hittar drivrutiner som är kompatibla för att stödja grafikkortet, tex nvidia, när jag laddar ner och installerar.

Kan du någon länk till något bra grafikkort som jag kan ladda ner och som fungerar på intel 82865G graphics controller? tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har intel graphics, men den är ju inte bra nog. jag vill ladda ner och installera nvidia för bättre prestanda osv på spel.

mina kompisar hade inte heller nvidia från början men har ladat ner o installerat och för de har det fungerat.

men när jag installerar Nvidia, så står det: "Nvidia- installationsprogrammet hittar inte några drivrutiner som är kompatibla med aktuell hårdvara. installations programmet avslutas".

Alltså jag har intel 82865G graphics controller men vill ladda ner nvidia till min dator. tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har intel 82865G graphics controller.

Okay, anledningen till att installationen av min länk inte fungerat, är att ditt Intel chip inte stöds av programmet.

Så denna förbättring av spel passar inte just din dator.

Du har ett Intel chip 82865G som skall ha Intel drivrutin (det är möjligt att nVidia hjälpt Intel med drivrutin till andra chip).

Man kan inte bara ladda ner nVidia drivrutiner och tro att Intel chippen kan använda dom.

Skall du köra nVidia drivrutin så skall du först köpa och sätta i ett nVidia grafikkort med nVidia chip på.

Nog måste du kunna fråga kompisarna vad för program dom installerat och vilka Intel chip dom har.  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej  :P men kan jag ladda ner den bästa intel grafiken, även om det inte är 82865G?

och det där med INF fil, kan ni det?tack!

Detta är (enligt Intel) den senaste drivrutinen till ditt 82865G chip. Version 14.17 från 28-Sep-2005 :

http://downloadcenter.intel.com/confirm.as...ms〈=eng

När det gäller .inf -filer så används dom bland annat för att beskriva hur drivrutiner passar till olika hårdvara

när Windows söker igenom PCn. Man kan alltså lura Windows att installera fel drivrutin till hårdvaran (t.ex grafik chippet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt många har problem med Fifa 08. Till och med de som har det värsta vNidia 8800 kortet får svart skärm i starten av spelet...

Kanske har det med senaste version av DirectX att göra, så här är länken till Augusti-2007 (60MB).

http://www.microsoft.com/downloads/info.as...2007_redist.exe

När du klickar igång nedladdade filen så kommer en ruta som frågar var du vill packa upp den. Välj ut en plats du kommer ihåg,

(ex. C:Temp). Där placeras nu 70 filer och bland annat DXSETUP som du skall köra.

Hoppas det hjälper dig.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den länken skickade mig tillbaka till microsoft, så sidan kan inte visas. Men jag laddade ner directx_aug2007_redist från:    http://idatop.com/programs/file/directx_au...dist/137164.htm och installerade, fifa gick fortfarande inte, ska man vänta ett tag innan det svarta går bort eller har du några andra idéer. tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då är mina ide'er slut för tillfället.

Eftersom så många har ditt problem med svart skärm så kommer det nog snart ut en

fix / patch till spelet på deras hemsida. Googla gärna efter "Fifa 08 black screen" så får du se...

Ett tips var att hitta filen Locale.ini och ändra i den. Speciellt första raden.

RESOLUTION = 1680x1050x32

QUALITY = 2

WINDOWED = 0

VIDEO = 1

AUDIO = 1

SPEECH = 1

NO_EXTRA_TIME = 0

NEVERENDING_GAME=1

DO_CPU_SUB = 0

ONE_ON_ONE=0

SIDE_SELECT=-h

SKIP_FE=0

HOME_TEAM=21

AWAY_TEAM=241

HOME_TEAM_KIT=0

AWAY_TEAM_KIT=1

PRACTICE_MODE=0

[OPTIONS]

LINESMEN = 0

REFEREE = 0

NUM_SUBS = 5

DO_CPU_SUB = 0

WIDESCREEN = 1

DIFFICULTY_LEVEL = 2

GAME_SPEED = 1

STADIUM = 137

[GUI]

SKIP_TITLE = 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får be om ursäkt för att ja inte trodde att de gick.  :(  Förlåt?

Start < kör < msinfo32 < Välj komponenter, bildskärm. Där står va inf-filen heter. Sök efter den filen med sök.  :D

Men hur man hackar filen har ja ingen aning om, tyvärr. Men fråga dina kompisar vart dom har hämtat den, hur dom gjorde?

Skulle va intressant o veta. Även för andra.

Förlåt att ja inte trodde på dig från början.  ;) (Ska va tyst nästa gång.  ;D )

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...