manick Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Varför kan jag inte se mina bookmarks i Internet Explorer 7.0? När jag försöker se mina bookmarks får jag meddelande:"Refererar till en plats som inte finns". Kan det ha att göra med att tidigare fanns en searchbar (Yahoo eller Google) som jag tog bort? Kör Windows Vista Premium på en ny laptop, med antivirus och uppdateringar ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Kontrollpanelen - Internetalternativ - Avancerat-fliken - Återställ-längst ner. Den säger vissereligen att Favoriterna inte påverkas, men kanske standardplatsen för dom rättas till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Kandet vara så att du flyttat/dyrt om din Favoriter-mapp till en annan plats på hårddisken eller till ett nätverksshare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manick Posted October 13, 2007 Author Share Posted October 13, 2007 Nej, jag har inte flyttat någon katalog eller nåt sånt. Jag provade också att köra återställning via Internetinställningar med fungerade inte heller. Favoriterna finns i datorn men det verkar som IE inte har rätt sökväg. Kan man via registret ändra nåt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Japp, kontrollera sökvägen i registret på HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerShell Folders samt HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerUser Shell Folders // Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manick Posted October 14, 2007 Author Share Posted October 14, 2007 Stenis hade lösningen. Men jag hittade den innan på en engelskspråkig sida, tyvärr kan jag inte nu hitta adressen. Men följande kopierade jag från sidan. When you click the Favorites menu in Internet Explorer you find that all of your favorite URLs may be missing. This might happen if the Favorites Shell Folder is set incorrectly. How To Solve:- Start>Run>Regedit>Ok Now navigate to the following keys:- [HKEY CURRENT USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerUser Shell Folders] Set the Favorites path to : %USERPROFILE%Favorites [HKEY CURRENT USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerShell Folders] In the right-pane, set the Favorites path to : C:Documents and SettingsUsernameFavorites Where Username is the current user profile name. Jag ändrade i registret och nu fungerar åter mina bookmarks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts