Gå till innehåll

Hastighetsmätare 100-lina


Recommended Posts

Jag undrar om någon känner till hur man kan mäta uppkopplingshastigheten på en "100MB lina". TP-test verkar inte kunna hantera så höga hastigheter. Jag kommer aldrig över 35MB när jag kör testet. Kanske det bara handlar om vilken server man mäter mot? Det kan förståss vara linan som är så dålig också... men jag tvivlar.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjoo.... känner till detta. Men tack ändå!

Tyvärr visar det sig att linan inte var bättre än så!    :'(

Blir till att sitta i telefonkö på måndag!   :-

Kolla avtalet....  "upp till XXX MBits" brukar det stå.

BBBs skrivning i reklamen:

Säkerhetsbälte behöver du inte. Det bara känns så. Ladda hem en film på 90 sekunder eller spela i överljudsfart. Bredband 100 har inga gränser med en hastighet på upp till 100 Mbit per sekund.

Läser du avtalet så står det under §2.2  men det kan ju vara fel på något.

http://bredband.com/portal/wcmobject/docum...lda_villkor.pdf

Sen är det inte mycket man har nytta av om det går med 36 Mbits eller 76 Mbits.... MS verkar ha snabba sevrar i Europa, Sunet är också snabbt, sen är det inte så mycket mer. 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla avtalet....   "upp till XXX MBits" brukar det stå.

BBBs skrivning i reklamen:

Säkerhetsbälte behöver du inte. Det bara känns så. Ladda hem en film på 90 sekunder eller spela i överljudsfart. Bredband 100 har inga gränser med en hastighet på upp till 100 Mbit per sekund.

Läser du avtalet så står det under §2.2   men det kan ju vara fel på något.

http://bredband.com/portal/wcmobject/docum...lda_villkor.pdf

Sen är det inte mycket man har nytta av om det går med 36 Mbits eller 76 Mbits.... MS verkar ha snabba sevrar i Europa, Sunet är också snabbt, sen är det inte så mycket mer. 

;)

Tack plun, men nu är det inte BBB det handlar om utan Telia.... avtalen e säkert likvärdiga när det gäller den biten dock!

Vad gäller nyttan av stor bandbredd så kan du ju prova att ladda ner en 4-5 stora torrents på en gång, så ser du att 100Mbits snabbt går åt!  ;)

Hur som helst, så tycker jag inte att 35Mbit är acceptabelt på en lina som marknadsförs som 100.    >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack plun, men nu är det inte BBB det handlar om utan Telia.... avtalen e säkert likvärdiga när det gäller den biten dock!

Vad gäller nyttan av stor bandbredd så kan du ju prova att ladda ner en 4-5 stora torrents på en gång, så ser du att 100Mbits snabbt går åt!   ;)

Hur som helst, så tycker jag inte att 35Mbit är acceptabelt på en lina som marknadsförs som 100.    >:(

Visste inte ens att Telia hade 100 Mbits.

Du är helt chanslös om du klagar på torrents.  "utbud/efterfrågan", peering mellan operatörer inkl ev p2p strypningar.

Om du tillhör en exklusiv 100Mbits DC++ klubb kan det ev bli rätt hastighet.

Det en operatör tittar på är om man bevisligen kan visa mha TPtest hur anslutningen beter sig.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte ens att Telia hade 100 Mbits.

Det en operatör tittar på är om man bevisligen kan visa mha TPtest hur anslutningen beter sig.

;)

Jodå.... Telia förstärker sitt monopol på mindre orter genom att bygga fiber.

Vad gäller bevisen. så var det just TP-test jag använde! Vad jag sen kommer att använda linan till är inget jag känner mig nödgad att upplysa Telia om... eller någon annan heller för den delen.  ;)  Torrents var bara ett exempel på att det går att utnyttja 100Mbit.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå.... Telia förstärker sitt monopol på mindre orter genom att bygga fiber.

Vad gäller bevisen. så var det just TP-test jag använde! Vad jag sen kommer att använda linan till är inget jag känner mig nödgad att upplysa Telia om... eller någon annan heller för den delen.   ;)   Torrents var bara ett exempel på att det går att utnyttja 100Mbit.   :)

OK.. 

Njau... eftersom de allra flesta i Sverige sitter med ett  ADSL abb och en upload på 800kBits så är torrents ett dåligt exempel.

Däremot i de slutna DC++ hubbarna där ADSL pöbeln inte är välkomna så där kan man visst ha nytta av det.  8)

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...