Gå till innehåll

Dela Favoriter i Vista Ultimate


Valiant

Recommended Posts

Under C:UsersPublic finns en mapp som heter Favorites. Hur fungerar denna och kan man utnyttja den till att dela Favoriter mellan olika användare på datorn som jag tycker det låter som?

Jag har provat med att dela ut olika kataloger mm men får inte till funktionen som jag vill...

Tacksam för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Public-mappen har alla användare på datorn tillgång till automatiskt utan att du delar ut den, om du öppnar Utforskaren så ser du att den ligger som en favoritmapp.

Om du vill att alla användare på datorn automatiskt ska använda samma favoritmapp så får du ställa in detta på varje användare, genom att högerklicka Favoriter-mappen i din användarmapp pch sedan väljha Plats/Location och då peka om den till C:UsersPublicFavorites.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, bra tips.

Men om man vill ha både sina egna favoriter för sig själv och de delade favoriterna tillsammans med övriga användarna på datorn, går då inte det?

Hur är det tänkt att den mappen skall fungera egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så kan man ju göra. Det skall jag testa imorgon kväll.

Hur som helst så blir det inte lika lätt som man skulle vilja att det hade fungerat. Delade Favoriter borde ju bara "dyka upp" på/i användarnas Favoriter om det finns några sådana i den delade mappen...

Jag testar och återkommer...  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat det sättet. Visst fungerar det men då jag vill ha andra användares bokmärken i separata mappar så står det Favoriter en gång till på min meny Favoriter i IE. Inte snyggt!

(strukturen blir C:UsersPublicFavorites (mina) plus C:UsersPublicFavoritesFavoriter för övriga, då jag la deras favoriter i en undermapp)

Självklart kan jag lägga alla Favoriter i en och samma mapp men då blir det ju inte lätt att skilja på vilka favoriter som hör till vilken användare.

Någon annan som har en lösning som blir bättre och snyggare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...