joer71 Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Är det någon som vet vad problemet är när man kan se routern efter att ha sökt efter trådlösa nätverk, men det går inte att ansluta? Signalstyrkan är på max, säkerhetsnyckeln är rätt. /Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Har du ställt in rätt Lands val (Locale = Worldwide eller Sverige) i PC och Router ? Eller är problemet att du inte får tilldelat DHCP adress från/via routern ? Om du kör med manuell IP-tilldelning så är rätt gateway mycket viktigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joer71 Posted October 14, 2007 Author Share Posted October 14, 2007 Vet ej. Hur ställer jag in det? Jag är inget proffs på detta precis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Gissar att du kör Vista? EDIT: Ser nu att det står Vista i ämnesraden Se till följande: 1. Uppdatera router firmware 2. Se till att ha senaste drivrutinen för nätverkskortet 3. Installera http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/935222/en-us 4. Om datorn kommer upp från Vila/Viloläge så starta om datorn och anslut sedan till nätverket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Har du installerat router och trådlös enhet själv eller har du haft hjälp ? Skriv gärna ned vad för utrustning du använder. T.ex: 1. Vilken typ av trådlöst nätverkskort du har i Vista PC'n. 2. Vilken modell av D-Link router. 3. Vilka inställningar du redan gjort i Vista och router. Det jag var ute efter var: "Status för xxx nätkortet" - "Egenskaper" - "Anslut med - Konfigurera..." (upptill) - "Avancerat" fliken. Här har du alla inställningar för trådlösa signalhanteringen (som Lokal område o kanal nummer) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts