Gå till innehåll

Systemåterställning plötsligt inaktiverad...


waxinator

Recommended Posts

Är det någon annan som tappat alla återställningspunkter i Vista ?

Jag har haft detta fungerande i några veckor och nu när jag skulle behöva funktionen så är den borta  >:(

Jag har inte sett någon MS patch för detta fenomen.

Vet någon var dessa filer placeras så man kan felsöka och eventuellt kan återställa dem från säkerhetskopia ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall bli intressant att se lösningen på detta problem. Just systemåterställningen i Windows XP har ställt till det för många. Själv använder jag BackOnTrack som väntas komma för Vista i sommar om man läser på hemsidan. Fördelen med "BackOnTrack" är ju att även om Windows inte funkar så kan man återställa datorn till en fungerande dator, vilket ju har varit omöjligt när återställningspunkterna har försvunnit i Windows.

Tabbar gör vi alla och jag har klarat 2 allvarliga händelser med "BackOnTrack" på mina 2 datorer. Jag tycker programmet har varit till nytta för mig och hade jag inte haft det, så hade ominstallation varit enda utvägen vid dessa tillfällen. Systemåterställningen i Windows kunnde inte hjälpa mig, men nu borde man förhoppningsvis ha ändrat på detta i och med att Vista kom, eller är det samma strul med denna funktion, ja vi får snart  se, om det går att återställa, trots att funktionen har avaktiverats.

BackOnTracks hemsida:

http://www.systemok.com/index.php?id=404&L=3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Stenis !

Jag tänkte väl att du hade koll på det !

Nu vet jag i alla fall vad det beror på. Sedan får jag försöka klura ut hur jag skall hantera detta.

Tack OlleBull !

Jag har lite problem med att betala för en sak två gånger...

Samtidigt så kanske BackOnTrack får samma verkan i dualboot system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har stängt av Systemåterställning helt och hållet i WindowsXP.

Sedan har jag aktiverat det för ALLA diskarna i Windows Vista.

Efter det så fungerar Systemåterställningen efter ett par dagar...

Jag tycker att detta är ytterligare ett stolpskott för MS.

De har skapat båda operativsystemen och supportar dessa som dual-boot medlemmar.

Sedan 'glömmer' de att tala om att säkerheten försvinner för båda systemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...