Gå till innehåll

Laptop m. trådlöst kopplar ifrån


Recommended Posts

Hejsan, länge sedan man tittade in här. Leende (smiley)

Tänkte höra med er här om det är någon som kan ha någon idé på hur man fixar mitt fel..

Har en laptop samt en trådlös-router, när jag sedan använder tekniken bittorrent på laptopen kopplas det trådlösa nätverket ifrån med jämna mellanrum. Kopplar jag in kabeln och testar samma sak så tappar det inte anslutningen.

Detta sker även med andra trådlösa nätverk därför tror jag inte det har något med min router att göra alls.

Känns som om det är för många anslutningar eller skickar för mycket data i luften för att den ska kunna "hålla kvar" anslutningen..

Någon som har någon idé ?

Jag funderar på om man kanske ska ta och uppdatera drivrutinerna till kortet som i detta fallet är ett Intel pro 3945ABG wireless-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej billy, ja det var sannerligen länge sedan! :)

Det kan mycket väl vara routern och i de flesta fall vill jag påstå att det är just routern som är begränsningen. Om man läser changelog för firmware-uppgraderingar för diverse routrar är det inte ovanligt att det står att "antalet samtidiga anslutningar" ökats.

Alltså, se till att ha senaste firmware på routern och se även till att uppgradera drivrutinerna på klientsidan! Återkom om hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade nya drivisar till nätverkskortet, hjälpte inte, ska se om jag hittar lite nya uppdateringar till routern imorgon.

Men det som är konstigt är att samma sak händer på andra nätverk, testat ca 10 stycken olika, visst det skulle kunna vara så att även deras routrar krånglar på samma sätt men sannolikheten är inte så himla stor. Men men, ska testa med ny firmware imorgon.

Återkommer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, hann inte att testa att uppdatera firmwaren i routern igår, men idag fick jag tummen ur arslet och gjorde det.

Verkar som om det löste mitt problem faktiskt, har en stabil anslutning även trådlöst nu. :D

Tack för responsen Stenis, kul att forumet fortfarande är igång :)

(nu ska jag bara se till så att de trådlösa routrarna i skolan uppdateras ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...