Gå till innehåll

Windows Update - Vågar jag?


Robiin

Recommended Posts

Nu är det såhär, jag har en ganska ny Acer-dator med Vista Home Premium. Efter ett par månader med burken fick jag massa blåskärmar. Systemåterställning (återställde allt, formaterade alltså C: med programmet som redan fanns i datorn). Sen fick jag blåskärmar igen... Notera att dessa ggr har jag kört Windows Update och uppdaterat mitt system. Tillslut bestämde jag mig för att köpa en extra Vista-skiva av Acer för 300:- och formatera med den..

Installerade om OSet. Sen dess har allt funkat (3 månader typ), jag har dock inte vågat uppdatera med Windows Update, då jag tror att det har nåt med problemet att göra.

Dock har jag ingen aning varför burken inte började få blåskärmar direkt, utan först efter ett par månader. Dock när jag återställt systemet kom det direkt  ???

Vågar jag köra Windows Update, eller bör jag undvika det? Systemet funkar ju trots allt, och man ska ju inte laga det som inte är trasigt.. Men samtidigt, snart kommer SP1, och då "måste" man väl uppdatera.

VAD SKA JAG GÖRA  :'(. Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligtvis ( = jag tror...) är det någon hårdvarupatch som installeras så du får blåskärm.

Jag brukar inte tillåta Update att installera enligt "Snabbinstallation" utan vill ha full kontroll på vad som läggs in.

Därför väljer jag alltid "Anpassad installation" för att se och välja bort vad som tänkts installeras.

Säkerhetsuppdateringar kan vara riskfyllt att välja bort.

När det sedan gäller SP1 så 'måste' du inte uppgradera. Men du borde chansa på att installera den lite senare i vår. Tills dess har antagligen ACER uppdaterat sina supportade drivrutiner på sin hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är omöjligt för mig att veta vilka som är säkra för din PC i framtiden...

Men om det är hårdvaru uppdateringar så ser det ut som på min bild.

När du får meddelande om nya uppdateringar så väljer du att Visa tillgängliga uppdateringar.

Därefter högerklickar du och döljer dem som du inte vill ha (enligt bilderna).

För att välja på vilket sätt uppdateringar hämtas så klickar du på "Ändra inställningar"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...