Gå till innehåll

Massor med nya Vista- och XP-uppdateringar har släppts


Lasse B

Recommended Posts

Därför att dessa uppdateringar inte anses som kritiska, d v s att de måste installeras p g a något säkerhetshål i Windows.

Sedan är det inte säkerhetsuppdateringar det är fråga om heller, utan mer om valfria Windowskomponenter som du själv väljer att installera. Det är alltså valfritt att isntallera dessa.

Men jag håller med, skulle varit bättre om de släppts på Windows/Microsoft Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för ett bra svar.

En fråga till bara från dig som kan det.

Tycker du att man skall ladda ner KB 93 28 23, det är tydligen denna det handlar om.

( Windows XP har det släppts en uppdatering som åtgärdar problem med nedladdning av filer i Internet Explorer 7 )

Tackar

Ha en bra dag

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv laddade jag ner KB932823, då jag visserligen aldrig har problem med att ladda ner filer med IE7 mer än att det har gått långsamt ibland.

Tydligen så är det enligt KB-artikeln http://support.microsoft.com/kb/932823

ett problem för de som kör japanska språkinmatningen som det kan bli problem för.

Men som sagt, dessa uppdateringar är för att öka stabiliteten i systemet och det tar m a o ingen skada av att det installeras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta uppdateringarna släpps först till Microsoft Download Center där aktiva datoranvändare laddar ner och installerar dessa. Microsoft märker då ganska snabbt om skulle vara något problem med uppdateringarna, problem som har slunkit undan Microsofts interna testning. Om uppdateringarna inte ställer till med problem och påverkar tillräckligt många användare så släpps de senare på Windows Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...