Joppe Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Jag har som många andra problem med att dela mappar och filer i Vista. När jag har delat ut mappar och rätt behörigheter så hittar datorerna varandra. Man kommer in från den bärbara datorn på en av de utdelade diskarna på den stationära, men inte dem andra diskarna. Samt mappen Public som redan ligger utdelad av Vista. Och om jag försöker från den stationära kommer jag endast åt mappen Public på den bärbara. så vad har jag gjort för fel eller missat ??? Jag får följande meddelande: J3Satadisk är inte tillgänglig. Kanske har du inte behörighet att använda den här resursen. Be serverns administratör om hjälp. Åtkomst nekad. //Joppe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Tillåter du fildelning och nätverksdiscovery i Nätverks- och delningscenter? Har du även samma användarnamn och lösenord på alla datorer i ditt hemmanätverk? Testat att stänga av alla brandväggar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joppe Posted October 26, 2007 Author Share Posted October 26, 2007 Tillåter du fildelning och nätverksdiscovery i Nätverks- och delningscenter? Har du även samma användarnamn och lösenord på alla datorer i ditt hemmanätverk? Testat att stänga av alla brandväggar? Ja jag tillåter allt och har samma lösenord. mm och stäng av brand väggen. Men nu har jag hittat vad det var på båda datorerna. Man var tvungen att lägga till användare "Alla" och ge den behörighet. För varje disk som man dela ut. Sedan gick det bra. Får ni inte rätt på det så som jag, så skriv så svarar jag... //Joppe ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts