Gå till innehåll

Sound Blaster X-Fi Xtreme Music, Bulk


Recommended Posts

Hej!

Jag skall montera in ett Sound Blaster X-Fi Xtreme Music, Bulk i min syrras dator i helgen.

Hur ser det i dagsläget ut med drivrutiner för det kortet och Vista?

/Anderzzon

Creative är inte så engagerade i det här med nya drivrutiner till sin ljudkort verkar det som.

Just nu om man tittar på Creatives hemsida så finns det drivrutiner till X-Fi-korten som är daterade 9 oktober. Version 2.15.0002. Egentligen släpptes dessa drivrutiner i slutet av Maj i år och inte i oktober även om det står så. I början av oktober släppte nämligen Creative nya drivrutiner som hade versionsnummer 2.15.0003. Tyvärr så var det många användare som hade problem med dessa drivrutiner och man pga. detta bestämde sig för att byta tillbaka till tidigare version (2.15.0002). För mer info se forumtråd:

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=7781.0

Inget har hänt sedan 2.15.0003 drogs tillbaka av Creative. Värt att tilläga är att varken 2.15.0002 eller 2.15.0003 har/hade WHQL stämpel. Med andra ord så är det nu snart ett år sedan Vista lanserades och Creative har ännu inte fått till ett par WHQL-certifierade drivrutiner till sin senaste ljudkortsmodell. Starkt jobbat av Creative, eller hur???! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag skall montera in ett Sound Blaster X-Fi Xtreme Music, Bulk i min syrras dator i helgen.

Hur ser det i dagsläget ut med drivrutiner för det kortet och Vista?

/Anderzzon

Creative är inte så engagerade i det här med nya drivrutiner till sin ljudkort verkar det som.

Just nu om man tittar på Creatives hemsida så finns det drivrutiner till X-Fi-korten som är daterade 9 oktober. Version 2.15.0002. Egentligen släpptes dessa drivrutiner i slutet av Maj i år och inte i oktober även om det står så. I början av oktober släppte nämligen Creative nya drivrutiner som hade versionsnummer 2.15.0003. Tyvärr så var det många användare som hade problem med dessa drivrutiner och man pga. detta bestämde sig för att byta tillbaka till tidigare version (2.15.0002). För mer info se forumtråd:

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=7781.0

Inget har hänt sedan 2.15.0003 drogs tillbaka av Creative. Värt att tilläga är att varken 2.15.0002 eller 2.15.0003 har/hade WHQL stämpel. Med andra ord så är det nu snart ett år sedan Vista lanserades och Creative har ännu inte fått till ett par WHQL-certifierade drivrutiner till sin senaste ljudkortsmodell. Starkt jobbat av Creative, eller hur???! :P

Ja nu har hon kört med kortet sen i helgen, men har inte upptäckt några problem eller konstiga

meddelanden. Det enda var att det vid installationen tog ovanligt lång tid...

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu har hon kört med kortet sen i helgen, men har inte upptäckt några problem eller konstiga

meddelanden. Det enda var att det vid installationen tog ovanligt lång tid...

/Anderzzon

Jag har heller inte haft något problem med Creatives drivrutiner till Sound Blaster X-Fi. Det jag menade i mitt tidigare inlägg var att det är dåligt att inte Creative lyckats gjort någon drivrutin som Microsoft har WHQL-certifierat, nu nästan ett år efter det att Windows Vista lanserats! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...