tobias84 Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Jag har problem med trådlösa nätverk i vista home premium, sedan jag gick över från xp till vista på min bärbara dator så kan jag inte ansluta till trådlösa nätverk som döljer ssid rätt så datorn vet via inställningarna vad nätverket heter, någon som har en lösning på detta? jag har en asus A6KM med broadcom kort, har letat på nätet efter nya drivrutiner till kortet men lyckas inte hitta några alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Ladda ner NetStumbler som hjälper dig att skanna av trådlösa nät. http://www.netstumbler.com/downloads/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted October 28, 2007 Author Share Posted October 28, 2007 det programet stödde inte mitt nätverkskort.. så vitt jag kan se så är det ett broadcom 4318 jag har i datorn. om det kan vara rätt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 Gå in i Nätverks och delningscenter > Hantera trådlösa nätverk och skapa där ett nätverk manuellt med rätt SSID osv så ska det gå att ansluta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted October 28, 2007 Author Share Posted October 28, 2007 Jag har testat det men kan inte ansluta, har testat på två helt olika nätverk med olika routrar men så länge jag döljer ssid på routern så hittar datorn inte nätverket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 Du måste kryssa i rutan "Anslut även om nätverket inte är aktivt". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted October 28, 2007 Author Share Posted October 28, 2007 aha, ska testa det. tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted November 4, 2007 Author Share Posted November 4, 2007 tack stenis det funkar, men har problem endå. jag bockar i den rutan och sparar, men efter ett tag kopplar internet ner igen, och går jag in i inställningar så är den rutan urbockad igen, mkt lustigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 4, 2007 Share Posted November 4, 2007 Låter som en bugg någonstans, vad har du för drivrutin till kortet och vad heter kortet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted November 4, 2007 Author Share Posted November 4, 2007 jag har ett broadcom 4318. den senaste drivrutinern som kom från asus på skivan när jag fick vista. version 4.82.28.56 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 4, 2007 Share Posted November 4, 2007 Testa att ladda hem och installera 4.102.15.61 från http://catalog.update.microsoft.com/v7/sit...adcom%20802.11g Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted November 5, 2007 Author Share Posted November 5, 2007 Det står att dom bästa drivritinerna är redan installerade när jag förösker installera dom.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 6, 2007 Share Posted November 6, 2007 Ok då får du välja att bläddra dig fram till drivrutinen och sedan tvinga in den! Se http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=119 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts