Gå till innehåll

Datorn startar om och det går inte att formatera om.


Axbro

Recommended Posts

Hej, jag har fått ett problem med min andra dator. Den startar om när den ska starta.

Igår så kom en kompis till mig och vi skulle lana. Så vi bar ner båda mina datorer och koppla in dom.

När min andra dator som han låna skulle starta så tog de ovanligt lång tid p.g.a. leverantörs loggan var uppe ovanligt lång tid.

Men vi tänkte inte mer på de och börja lira efter att den starta.

När vi sedan stängde av datorn och sedan satte  på den så starta den om efter att den laddat xp processen. Då startas den om och kommer till leverantörs loggan igen och stannar där. Sen startas den om och om och om och detta fortsätter tills vi stänger av datorn. Hm,Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Överklockat? låter så...

Återställ bios till orginalinställningar, brukar vara F5...

Kolla även att alla kablar sitter som de ska, tryck fast dem ordentligt det kan glappa...

Nej, den är inte klockad, jag har inte mixtrat i bios heller....

En kompis sa att hårdiskarna kan ha överhettats lr vad han prata om... efter som att det var dammit och hårdiskar är väldigt känsliga... så nålen i den kunde ha hoppat nett... vette fan va han prata om...  :P

men låter det rimligt? något åt det hållet? att disken kan ha pajat...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis sa att hårdiskarna kan ha överhettats lr vad han prata om... efter som att det var dammit och hårdiskar är väldigt känsliga... så nålen i den kunde ha hoppat nett... vette fan va han prata om...  Tunga

:D Det låter mera som en beskrivning av hans gamla 78-varvs skivspelare än en diskdrive.

En diskdrive är helkapslad och helt okänsliga för damm. Däremot är den lite känslig för om man tappar den i golvet...

Kan du inte komma in i BIOS efter första pipet i uppstarten (<DEL>) ?-

Där kan du se hur PCn mår (spänningar, temperaturer, fläktar och enheter). Du kan även återställa till standardinställningarna.

Om den ser okay ut i BIOS så kan du trycka <F8> tidigt i uppstarten och där välja Felsäkert_läge eller Använd_senast_fungerande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis sa att hårdiskarna kan ha överhettats lr vad han prata om... efter som att det var dammit och hårdiskar är väldigt känsliga... så nålen i den kunde ha hoppat nett... vette fan va han prata om...  Tunga

:D Det låter mera som en beskrivning av hans gamla 78-varvs skivspelare än en diskdrive.

En diskdrive är helkapslad och helt okänsliga för damm. Däremot är den lite känslig för om man tappar den i golvet...

Kan du inte komma in i BIOS efter första pipet i uppstarten (<DEL>) ?-

Där kan du se hur PCn mår (spänningar, temperaturer, fläktar och enheter). Du kan även återställa till standardinställningarna.

Om den ser okay ut i BIOS så kan du trycka <F8> tidigt i uppstarten och där välja Felsäkert_läge eller Använd_senast_fungerande...

Okej. tack så mycket. Ska kolla det genast. :)

Det funkade inte tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...