Gå till innehåll

Går det att installera Vista home premium över Buisness? snabbt svar?


ron

Recommended Posts

Jag har en nyinköpt HP laptop "HP 8510P T7700 15.4" (core2duo 2,4Ghz) med förinstallerat Vista Buisness. Jag köpte även en Home premium.

Hp har en massa förinstallerat ocg jag vill gärna behålla det. Kan man "uppgradera" från ena versionen till andra genom att installera premium över den andra? Eller måsta jag radera rubbet och nyinstallera?

Tacksam för svar. Jag har inte startat upp den första gången ännu.....

Men jag vet att Hp kör en del backup på första start av en dator till recovery. Blir extraprogrammen på egen återställningsskiva och operativet för sig? Vore smidigt isf om man vill återställa till buisness när man kanske gör sig av med datorn i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att du skall undvika att förändra installationen under garantiperioden.

Det enda du får extra är väl "Windows Media Center" vilket är lite 'onödigt' på en bärbar PC.

Genom att låta PCn vara i originalutförande så har du mycket lättare att få support från HP när/om något krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att du skall undvika att förändra installationen under garantiperioden.

Det enda du får extra är väl "Windows Media Center" vilket är lite 'onödigt' på en bärbar PC.

Genom att låta PCn vara i originalutförande så har du mycket lättare att få support från HP när/om något krånglar.

Någon som vill köpa en Vista Home Premium oem? Skojar bara :)

Är det inte fler begränsningar då i Buisnessversionen än mediaspelaren?

Jag har en advanced dockingstation samt 22" LG 16:9 som den ska vara kopplad till när jag inte bär runt den.

Så du tror att HP strular med hårdvarusupporten då? Windows ska jag nog klara av iaf (tror jag).

men om man lämnar kvar återställningspartitionen så kan man återställa om man behöver skicka den på garantijobb. Har tre år på platsengaranti iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte fler begränsningar då i Buisnessversionen än mediaspelaren?

Jämför gärna de olika varianterna på Microsoft Vista sidorna.

Business är ju motsvarande nivå som Home Premium med skillnaden att Business är mer seriöst och struntar i lull-lull som "Media Center" och har i stället nätverk, backup och säkerhet som mål.

Eftersom du ännu inte ens packat upp datorn, så kör den som den är och OM du senare saknar något som

finns i din inköpta OEM-version, så ta det beslutet då.

HP strular säkert inte med hårdvarusupporten för att du installerar nytt operativ, och om du sköter mjukvaran

så är det säkert problemfritt. Företags-PC / Hem-PC varianterna kräver nog dock att även operativet är original.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Du gav mig en funderare.....

Nu är den startad och HP med sin dryga start. Tog nästan 1,5 timmar innan allt var klart.

Jag kör väl på lite och ser vad som jag ev. ogillar med denna versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...