Gå till innehåll

Öppnar inte vissa program


eddi

Recommended Posts

Hej!

Jag har en XP Pro som jag installerat b.l.a Poker Program Dvd Shrink. vad som nu har dykt upp är att när jag skall öppna programmen dubbelklickar jag sen blippar det till sen blir det inget mer. Poker programmet går till en uppdatering och gör det sen blir det inget mer, sen börjar det om. Har ominstallerat XP scannat med Panda 2007 men det hjälper inte.

Hälsningar Pet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker programmet går till en uppdatering och gör det sen blir det inget mer, sen börjar det om.

Har ominstallerat XP scannat med Panda 2007 men det hjälper inte.

Eddi, det är SBRF (Spelberoendes Riksförbund) som spärrat dig hos Svenska Spel  8)

Om du lägger ner så mycket kraft på att få igång pokerspel på nätet så är du en spelmissbrukare... :'(

::) men om det nu är för din gamla sjuka mors skull du gör detta så... :-

Har du kollat i brandväggs loggar, pokerspelets loggar och systemloggen efter meddelanden ?

Varför går programmet till en uppdatering ? är det en uppdatering av spelarbord/servers eller en program uppdatering ?

;)http://www.cardwolves.com/sv/cardwolves_news.php?ad=485

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej waxinator!

Bra att du har humor det behövs ibland när man måste ta sig an andras och SBRF:s problem. Anyway,jag har sett att du är jävligt kunnig även på datorer. Jag har stängt skyddet ,någon logg finns inte jag har installerat om det flera gånger. Det händer att programmet uppdater när man startar och sen startar programmet, nu går det till uppdatering ,tankar filer sen händer inget. Kan det vara fel på disken, att programmet alltid installeras på samma ställe där något är fel? Det finn inget i systemlog.

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gomorron Peter,

Kan det inte lika gärna vara problem med Internetsiten du laddar ifrån ?

/Åke

EDIT:

2007-11-02

Viktig information till dig som använder Norman antivirusprogram:

Under gårdagen (1/11) uppgraderade företaget Norman sitt antivirusprogram, vilket har medfört att bland andra kunder hos Svenska Spels Poker har drabbats av problem i pokerklienten.

Problemet består i att turneringar som spelarna är anmälda till blockeras. Bordet öppnas alltså inte vid turneringsstarten.

Från Svenska Spels Poker vill vi påpeka att problemen inte har något att göra med vår programvara.

Eventuella reklamationer från dig som kund ska alltså göras direkt till Norman.

Numret till Norman support är 0200-282931 (gratis).

Enligt Norman jobbar man på en snar lösning av problemet.

Fråga

Problem vid installation/uppdatering av Pokerklienten.

Svar

Om klienten av någon anledning stannar i uppgraderingen när du öppnar programmet kan du installera om hela klienten. Avbryt öppningen av klienten och klicka på Startknappen nere till vänster på din skärm. Välj alla program och Svenska Spels poker, där finns en länk till Avinstallera Svenska Spel Poker.

När du avinstallerat klickar du på länken nedan för att installera den nya klienten:

http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?PageID=3...p;parentid=5004

Kontrollera även att din brandväggsport 443 är öppen, du måste även tillåta poker.exe att ansluta till Internet, detta kan din Internetleverantör eller din datorsupport hjälpa till med om du inte själv har kunskapen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gomorron waxinator!

Jag har en annan bärbar Vista som det inte är något problem med. jag laddade ner prograammet med den och installerade på xp datorn samma problem. Vad är detta? Den bärbara öppnar och går in på programmet utan några problem så det är inte fel på internet eller server från mig utan själva xp datorn.

Vad gör en datakonsult i banken efter kl 3 checkar in en exe fil.

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bärbar Vista Basic, stationär XP pro. AVG bärbar, Panda Internet security 2007 XP. Bärbar Windows brandvägg, XP Panda brandvägg. Jag har startat om router, det finns ej hellre något i router log.

Det som kommer upp när jag försöker starta är Verifieringsfel. "En eller flera filer i programmet kunde inte verifieras" Är det för sent att ge upp.

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H!

Jag avinstallerade Panda helt för att se om det var den som spökade. När jag skall installera den igen får jag ett crc-fel sporder.exe matchar inte cab.fil. Är det ett hårddiskfel? De här är ett nytt fel som kommer när jag ska lösa ett annat. Kan allt detta bero på HD?

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan detta möjligen ha med minne och växlingsfil att göra ?

Har du gott om minne eller använder du mycket växlingsfil ?

När du nu ändå har testat allt annat... så varför inte köra en minnestest ?

Dar du två diskar så kan du även flytta växlingsfilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte för sent att ge upp. Jag skaffade en vista basic och monterade och nu är allt frid och fröjd än så länge.Ett mycket märkligt fel. Mången tack waxinator för ditt engagemang och förslag det har jag uppskattat.

Hälsningar Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...