anton_137 Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 Hej! Finns det någon vänlig själ som förklara för mig hur jag ska bära mig åt. Kort bakgrund. Jag ska byta till en större hårddisk. Idag kör jag med XP Home. När jag tittar på min cd-skiva står där XP Home uppgradering. Så vitt jag förstår måste jag då ha en tidigare version av Windows, typ ME alternativt Windows 98 tillgänglig för att kunna installera XP på en ny hårddisk. Problemet är att dessa skivor är sedan länge försvunna. Någon som har ett tips om hur jag kan lösa detta? Hälsningar Anton. Quote
Landsfiskalen Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 Byt hårddisk o testa. Bara o sätta tillbaks om de inte går. Eller om de e en vanlig stationär dator, kan du ju koppla in den som en extra hårddisk, så du har två. Quote
anton_137 Posted November 5, 2007 Author Posted November 5, 2007 Förstår inte riktigt hur du menar? Jag vill ju göra en helt ny installation av XP på min nya hårddisk och inte använda min gamla hårddisk alls. Anton Quote
ture Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 ev http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=4428.0 mvh t Quote
Landsfiskalen Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 Ok. De e ju bare o testa. Går de inte så är de ju bara o skruva tillbaks den gamla igen. Eller så kan du göra en egen xp-cd om du följer tråden nedan. http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=4894.0 Quote
waxinator Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 Om du kan ha båda dina diskar i samtidigt men den nya som första(C:)disk, då upptäcker säkert Installationen att du har en tidigare Windows installation. Sedan bör du ändå kunna ange första-disken som installationsplats. Prova... 8) Quote
anton_137 Posted November 5, 2007 Author Posted November 5, 2007 Tack till alla er som tagit er tid att svara. Ska försöka lösa detta nu. Tack. Anton Quote
Recommended Posts