Gå till innehåll

Problem! :S


Zupkew

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Det är en 500w, den bör räcka beroende på vad du har i övrigt bland hårdvaran... naturligtvis.

Har du .Net framework installerat?

Det diskuteras i en annan tråd om .Net och det har framkommit att Catalyst behöver det installerat för att fungera bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. Jag blir så frustrerad, och jag kan tänka mig att ni stackare som sliter för att hjälpa mig blir nästan ännu mer frustrerade, när jag säger att det inte löser sig. Tro inte att jag inte uppskattar det ni gör iallafall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och senaste directx är väl 9c? den har jag, och har alltid haft.

Både ja och nej...

Uppdatera ditt DirectX 9.0c med följande uppdatering:

Version: 9.21.1148

Publiceringsdatum: 2007-10-24

http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=sv

Välj att "kör" istället för att spara filen.

Då uppdateras de komponenter som behövs i DirectX 9.0c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om lösningen ligger långt borta :P

Har beställt en ny dator, men denna kommer fortfarande att användas, så skulle ändå vara bra att finna en lösning. Visst, det är inte lätt, men vad är inte dagen utan en utmaning? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej..

Jag har upplevt samma problem i ett annat spel tidigare.

I mitt fall var det drivisen som var för NY för spelet...när jag gick tillbaka till en äldre variant av drivis så försvann alla konstigheter i spelet :)

Så testa med en äldre drivis som du vet har fungerat stabilt..

I samband med min felsökning fick jag oxå reda på att detta problem kan uppstå vid överhettning på grafik kortet...men då borde det förekomma i mer än 1 spel/tillfälle..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag ska testa att installera en äldre drivis som första försök till lösning.

Isåfall, ska jag använda catalyst uninstaller och clean boot innan jag installerar en äldre drivrutin?

Vet inte hur ATI drivarna funkar med det...men det är ju aldrig fel att rensa bort drivaren helt om det nu är den som ställer till problem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att installera den nya?

Efter du har rensat bort den drivaren du har nu skall du installera den som du skall använda sen...ev startar man om datorn mellan rensningen och nyinstallationen...den skall då starta med vanlig VGA rutin har jag för mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att installera den nya?

Efter du har rensat bort den drivaren du har nu skall du installera den som du skall använda sen...ev startar man om datorn mellan rensningen och nyinstallationen...den skall då starta med vanlig VGA rutin har jag för mig..

aha okej.. ska pröva det någon gång de närmsta dagarna... rekommenderar du att jag sätter upp en ny återställningspunkt innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...