Jump to content

Problem! :S

Zupkew
 Share

Recommended Posts

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det är en 500w, den bör räcka beroende på vad du har i övrigt bland hårdvaran... naturligtvis.

Har du .Net framework installerat?

Det diskuteras i en annan tråd om .Net och det har framkommit att Catalyst behöver det installerat för att fungera bra...

Och senaste directx är väl 9c? den har jag, och har alltid haft.

Både ja och nej...

Uppdatera ditt DirectX 9.0c med följande uppdatering:

Version: 9.21.1148

Publiceringsdatum: 2007-10-24

http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=sv

Välj att "kör" istället för att spara filen.

Då uppdateras de komponenter som behövs i DirectX 9.0c

Hej..

Jag har upplevt samma problem i ett annat spel tidigare.

I mitt fall var det drivisen som var för NY för spelet...när jag gick tillbaka till en äldre variant av drivis så försvann alla konstigheter i spelet :)

Så testa med en äldre drivis som du vet har fungerat stabilt..

I samband med min felsökning fick jag oxå reda på att detta problem kan uppstå vid överhettning på grafik kortet...men då borde det förekomma i mer än 1 spel/tillfälle..

Jag tror att jag ska testa att installera en äldre drivis som första försök till lösning.

Isåfall, ska jag använda catalyst uninstaller och clean boot innan jag installerar en äldre drivrutin?

Vet inte hur ATI drivarna funkar med det...men det är ju aldrig fel att rensa bort drivaren helt om det nu är den som ställer till problem..

utan att installera den nya?

Efter du har rensat bort den drivaren du har nu skall du installera den som du skall använda sen...ev startar man om datorn mellan rensningen och nyinstallationen...den skall då starta med vanlig VGA rutin har jag för mig..

utan att installera den nya?

Efter du har rensat bort den drivaren du har nu skall du installera den som du skall använda sen...ev startar man om datorn mellan rensningen och nyinstallationen...den skall då starta med vanlig VGA rutin har jag för mig..

aha okej.. ska pröva det någon gång de närmsta dagarna... rekommenderar du att jag sätter upp en ny återställningspunkt innan?