Gå till innehåll

Problem med avstängning


rainwomen

Recommended Posts

har ännu inte fattat hur vista funkar med viloläget, avstängning mm. som det pucko man är hoppas jag på hjälp. jag vill helst stänga av min dator helt men när jag klickar på stäng av så stängs den av för att sen starta upp på en gång. brukar bli så frustrerad på detta att jag till slut bara håller in knappen på datorn, nackdelen då är ju att man får felmeddelande när man sen startar datorn igen, ja jösses...de va lättare förr utan dator!! va gör jag för fel/ hur ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Klassiskt läge gå till:

Start - Kontrollpanelen - Energialternativ - Systeminställningar.

I nya Vista läge gå till:

Start - Kontrollpanelen - System och underhåll - Energialternativ "Förändra strömbrytarnas funktion".

Här väljer du vad som skall hända när du trycker på Strömbrytaren respektive Sov-knappen (vid startknappen)

För att förvilla så finns Vila och Viloläge med flera.

Jag tror att Vila = spara minnet till disk och stäng av.

och att Viloläge = behåll minnet levande och stäng av resten. (lättväckt)

Prova dig fram !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

windows vista e helt klart en op system som kommer att driva mig till en för tidig död!!*L* har alltid haft problem med avstängningen, var tvungen att logga ut till välkomstskärmen o därifrån klicka på stäng av, men nu går inte det heller utan får stänga av på burken efter att jag loggat ut. fanskapet bara startar om igen om jag klickar på stäng av. tror snart jag säljer innehållet till någon som hajar o använder burken till typ bullfat, matskål till hunden eller nå!! knappen på startmenyn som ska försätta datorn i energisparläge funkar inte heller. låser allt så jag får starta om på burken, som en så länge inte blivit matskål till hunden då...HJÄLP!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello Rainwomen,

The computer is like a garden, it has it's seasons. In the spring it wakes up and in the summer it blossoms

just to be followed by autom as it get tired and freezes to death in the vinter...

/Rainman

Men nog om det... vi är många som har problem med Vista, Sleep och Hibernate  :-

Jag har trots konstens alla regler själv problem med att få datorn till att somna in ibland.

Har även problem med att väcka den med tangentbordet.

Men bara ibland och det är problemet...

det gör det väldigt svårt att felsöka.

Jag väntar på SP1 och hoppas.

Tills dess använder även jag strömbrytaren ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

upptäckte idag ännu en knepig grej: efter att ha uppdaterat skulle jag starta om datorn och döm av min förvåning!! när jag klickar på starta om stänger datorn av :D så nu vet jag i af att om jag vill stänga så startar jag om*kliar mig i hövvet*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...